امسال واردات مرغ و میوه نداریم

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
  • بازدید : ۶۷۵
امسال واردات مرغ و میوه نداریم و هم‌اکنون 70 هزار تن گوشت مرغ در شرکت پشتیبانی دام ذخیره شده است.
حسن رکنی، معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 درصد کشورهای دنیا در استرس کم‌آبی هستند، اظهار کرد: شخم زمستانه در 80 درصد از شالیزارهای گیلان انجام شده و این امر بدون آبیاری اولیه و با استفاده از آب‌های موجود در مزارع انجام شده است.
به گفته رکنی میانگین بارندگی در کشور ما 250 میلیمتر است و این میانگین تقریبا یک سوم متوسط بارندگی دنیا است و بدتر این است که تبخیر آب در ایران سه برابر میانگین تبخیر آب در دنیا است و به این ترتیب استفاده بهینه از منابع تکلیفی بر همه لازم است. معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در دنیا از جمله در اتحادیه اروپا در حمایت از کشاورزی کشورها حمایت‌های بسیار خوبی صورت می‌گیرد، افزود: به طور مثال اتحادیه اروپا در حمایت از بخش کشاورزی امسال 40 میلیارد دلار اعتبار اختصاص داده است. رکنی با بیان اینکه کشورمان در بخش محصولات پروتئینی حرف‌های خوبی در دنیا برای گفتن دارد، گفت: هم اکنون 2 میلیون تن مرغ در کشور تولید می‌شود و امسال توانستیم 40 هزار تن مرغ به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر کنیم.
وی با اشاره به اینکه امسال واردات مرغ انجام نشد و برای اختصاص مرغ به سبد کالا 60 هزار تن از ذخایر استفاده شد، اظهار کرد: هم اکنون 70 هزار تن مرغ در شرکت پشتیبانی دام و طیور کشور وجود دارد. به گفته وی امسال از واردات میوه هم خبری نبود و خوشبختانه در ایام عید نیز با هیچ مشکلی مواجه نبودیم و این امر نشان می‌دهد که نباید منابع کشور برای چیزهایی صرف شود که اصلا توجه به آن ضروری نیست. به گفته رکنی طبق نظرات متخصصان فرانسوی مزیت کشاورزی ایران در تولید میوه است.

خبرگزاری ای تی پی – 93/2/4

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.