مابه‌التفاوت صرفه‌جویی سوخت چاه‌ها به کشاورزان پرداخت می‌شود

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
  • بازدید : ۵۰۸
مابه‌التفاوت صرفه‌جویی صورت‌گرفته در سوخت چاه‌ها به‌صورت یارانه به کشاورزان پرداخت می‌شود تا برای تأمین کنتور هوشمند و برقی کردن چاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا با اعلام این خبر گفت: بودجه لازم برای اجرای قانون برقی کردن چاه‌های فاقد پروانه توسط وزارت نفت در نظر گرفته شده که بر اساس آن، سازمان‌های جهادکشاورزی در استان‌ها می‌توانند در سال جاری 20 درصد چاه‌های منطقه را برقی کنند.
محمدتقی توکلی افزود: وزیر نفت از برقی کردن چاه‌ها استقبال کرد و آن را زمینه‌ای برای کاهش مصرف سوخت دانست و تأکید کرد طی طرحی که در این وزارتخانه تدوین می‌شود، یارانه لازم برای برقی کردن چاه‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح اولیه وزارت نفت، میزان صرفه‌جویی صورت‌گرفته در سوخت، به‌صورت مابه‌التفاوت به کشاورزان پرداخت می‌شود تا سرمایه لازم برای تأمین کنتور هوشمند به‌وجود بیاید.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میزان بودجه در نظر گرفته شده برای هر منطقه متناسب با تعداد چاه‌های فاقد پروانه، دشت‌های غیرممنوعه و نوع کاربری اراضی کشاورزی متغیر خواهد بود، اما زیر نظر وزارت نفت و با تأکید اداره‌های جهادکشاورزی استانی صورت می‌گیرد.

خبرگزاری ایانا – 93/5/6

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.