توان رقابت با ترکیه، هند و اوکراین در صادرات تخم‌مرغ را نداریم

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
  • بازدید : ۶۵۷
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه توان رقابت با کشورهایی مانند ترکیه، اوکراین و هند را در صادرات تخم مرغ نداریم، گفت: سال گذشته ۳۴هزار تن تخم مرغ صادر کردیم اما صادرات ترکیه در همان مدت ۱۳۲هزار تن بوده است.
ناصر نبی‌پور در مورد مباحث مطرح شده از سوی برخی مسئولان مبنی بر اینکه روسیه بازار جدید صادرات تخم مرغ ایرانی است، افزود: این بازار هنوز برای ما ناشناخته است و مشخص نیست بازار هدف ما باشد یا خیر.
وی اضافه کرد: مباحثی مطرح شده که چون اتحادیه اروپا این کشور را تحریم کرده ممکن است روسیه تخم مرغ مورد نیاز خود را از ایران وارد کند اما چیزی قطعی نیست و ما در رویا بسر می بریم.
نبی پور ادامه داد: تا این صادرات انجام نشود نمی توان آن را قطعی دانست و اینگونه شعار دادن سبب امیدواری مرغ داران و مانع حذف مرغ های پیر می شود در نتیجه تولیدکنندگان را گرفتار می کند.
وی با بیان اینکه ما توان رقابت با کشورهایی مانند ترکیه، اوکراین و هند را در زمینه صادرات تخم مرغ نداریم، گفت: سال گذشته ما 34 هزار تن تخم مرغ صادر کردیم اما صادرات ترکیه در همان مدت 132 هزار تن بوده است چرا که آنها برنامه صادراتی مشخصی دارند و علاوه بر این دولتشان به امر صادرات سوبسید و جایزه صادراتی می دهد.
نبی پور ادامه داد: ما برنامه مشخصی برای این امر نداریم و به همین خاطر تا کار عملیاتی نشده نباید از آن حرف بزنیم.
وی در مورد قیمت تخم مرغ طی روزهای اخیر نیز افزود: در حال حاضر صادرات به صورت روزانه انجام می شود اما به دلیل فراوانی تولید قیمت این کالا تغییری نداشته است.

خبرگزاری تسنیم – 93/6/10

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.