ماجرای پالم بازی با صنعت لبنیات بود

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
  • بازدید : ۶۹۲
مدیرعامل اتحادیه سراسری فراورد‌ه‌های لبنی با اشاره به لزوم معرفی شدن کارخانجات متخلف در زمینه استفاده از روغن پالم، گفت: اگر کارخانه‌ای بدون مجوز اقدام به این کار کرده باید با آن برخورد شود اما اگر کارخانه مذکور مجوز داشته باید ارگانی که به ایشان مجوز داده پاسخگوی ملت باشد.
محمد رضا اسماعیلی افزود: اعضای اتحادیه فراورده‌ای لبنی طی جلسه‌ای به این نتیجه رسیده بودند که اگر دولت نرخ شیر خام را 1440 تومان تعیین کند؛ باید 190 تومان نیز یارانه بپردازد تا ما بیش از 15 درصد قیمت فراورده‌های لبنی را افزایش ندهیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون دولت تصمیمی در این زمین اتخاذ نکرده است، اظهار کرد: در حال حاضر کارخانجات فراورده‌های لبنی شیرخام را به قیمت 1250 تومان از دامداران خریداری می‌کنند و قیمت محصولات خود را نیز 15 درصد افزایش داده‌اند در حالی که هزینه تمام شده تولید فراورده‌های لبنی تنها مربوط به شیر خام نیست و باید به سایر موارد از جمله هزینه بسته بندی، حقوق کارگران ، حمل و نقل و... نیز در این زمینه توجه شود.
اسماعیلی؛ افزایش قیمت حامل‌های انرژی پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: همه این مسایل سبب شذه تا کارخانجات صنایع لبنی با مشکل مواجه شوند؛ ضمن اینکه ما به این وضعیت معترض هستیم اما چون معتقدیم گرانی لبنیات برابر است با حذف آن‌ها از سبد خانوار مردم با ملت همراهی می‌کنیم.
وی با تاکید بر این موضوع که دولت باید از صنعت لبنیات حمایت کند، ادامه داد: تولید باید برای کارخانجات صرفه اقتصادی داشته باشد و دولت برای پیشگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه باید از تولیدکنندگان حمایت کند.
اسماعیلی در مورد معرفی نشدن کارخانجات متخلف در زمین استفاده از روغن پالم نیز گفت: ما از مسئولان خواستیم این کارخانجات را معرفی کنند. اگر یک کارخانه خلافی مرتکب شده نباید آن را به کل صنعت تعمیم داد.
وی تصریح کرد: اگر کارخانه‌ای بدون مجوز اقدام به استفاده از روغن پالم کرده باید با آن برخورد شود اما اگر کارخانه مذکور مجوز داشته باید ارگانی که به آن کارخانه مجوز داده، باید پاسخگوی ملت باشد.
اسماعیلی، واردات 750 هزار تن روغن پالم به کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: اگر حتی 20 یا 30 هزار تن از این میزان در لبنیات مورد استفاده قرار گرفته باشد، 730 هزار تن باقی کجا مصرف شده است؟ چه کسی مجوز واردات این همه روغن پالم را صادر کرده است؟ این فقط یک بازی با صنعت لبنیات بود.

خبرگزاری مهر – 93/6/11

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.