نیاز به واردات مرکبات نداریم

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
  • بازدید : ۵۷۹
بر خلاف نگرانی‌هایی که برای تأمین مرکبات در ایام پایانی سال وجود دارد، با ذخیره‌سازی به‌موقع میوه‌های پرمصرف، نیازی به واردات این محصول وجود ندارد.
رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران امروز در گفتگو با ایانا با اعلام این خبر درباره تصمیم ستاد تنظیم بازار برای بازار مصرف شب عید، گفت: جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار و در آن به موضوع تنظیم بازار میوه‌های پرمصرف برای شب عید پرداخته شد.
موسی رهنمایی افزود: وضعیت تولید امسال سیب در کشور مناسب است و با وجود سرمازدگی محدود در برخی مناطق، تولید 3.5 میلیون تنی تخمین زده می‌شود که علاوه بر تأمین نیاز بازار داخل می‌توان بخشی از آن را نیز صادر کرد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت تولید مرکبات بر خلاف اظهار نظرها نگران‌کننده نیست، خاطرنشان کرد: تنها بخشی از محصول مرکبات شمال کشور دچار خسارت شده که این نقصان از طریق سایر مرکبات مانند نارنگی و ذخیره‌سازی به‌موقع قابل جبران است.
رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران ادامه داد: با ذخیره‌سازی میوه‌های پرمصرف مانند سیب، مرکبات و کیوی مشکلی برای تأمین نیاز بازار شب عید وجود ندارد و کمبود تولید مرکبات منجر به افزایش قیمت میوه در روزهای پایانی سال نمی‌شود.
رهنمایی تصریح کرد: برای دستیابی به اطلاعات دقیق درباره میزان تولید مرکبات در سال جاری باید منتظر اعلام نظر اتحادیه تولید مرکبات مازندران ماند.

خبرگزاری ایانا – 93/6/30

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.