اجرای مکانیزاسیون کشاورزی سالانه 25 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
  • بازدید : ۷۴۴
رییس سازمان توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح مکانیزاسیون بخش کشاورزی، سالانه به دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
'کامبیز عباسی' روز سه شنبه در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی در گرگان در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این درحالیست که اکنون سالانه حدود 30 درصد از این تسهیلات در اختیار بخش مکانیزاسیون کشاورزی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی از سوی دولت برای طرح مکانیزاسیون کشاورزی در اختیار این سازمان قرار گرفته است.
عباسی افزود: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون، 15 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
به گفته وی، میزان اعتبار اختصاصی از سوی دولت یازدهم برای مکانیزاسیون کشاورزی در 30 سال اخیر بی سابقه بوده است.
رییس سازمان توسعه و مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حالی دولت یازدهم در یکسال اخیر حدود 15 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای خرید مکانیزاسیون کشاورزی به کشاورزان اختصاص داده که پرداخت این اعتبار در اواخر دولت قبل، متوقف شده بود.
تولیدات ماشین آلات کشاورزی کمتر از نیاز کشاورزان
عباسی همچنین از کم تعداد بودن تولیدات ماشین آلات کشاورزی به نسبت نیاز کشاورزان انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر میزان تولید ماشین آلات کشاورزی از سوی شرکت های داخلی و نمایندگان خارجی فعال در داخل کشور جوابگوی نیاز کشاورزان نبوده و به نوعی بخش صنعت کشاورزی پاسخگوی تقاضا نیست.
وی اضافه کرد: براساس بررسی ها حداقل زمان انتظار کشاورزان برای دریافت ماشین آلات مورد نیاز از قبیل کمباین و تراکتور حدود چهار تا شش ماه است.
عباسی افزود: به نظر می رسد باید وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه اقدام های لازم را برای افزایش تولید ماشین آلات کشاورزی انجام دهد تا زمان انتظار کاهش یابد.
رییس سازمان توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی فراگیر نبودن خدمات پس از فروش را از دیگر مشکلات ماشین آلات کشاورزی تولیدی دانست و اظهارکرد: از این پس وزارت جهاد کشاورزی از شرکت هایی ماشین آلات مورد نیاز را خریداری می کند که دارای خدمات فراگیر پس از فروش باشند.
وی افزود: وزارتخانه متبوعش نیز برای فراگیر شدن خدمات پس از فروش در سطح کشور به شرکت های تولیدی داخلی و خارجی کمک می دهد.
عباسی اضافه کرد: علاوه بر آن ماشین آلات کشاورزی اجازه عرضه در بازار داخلی را پیدا می کنند که از سوی 36 شرکت آزمون سنجی داخلی استاندارد سنجی شوند.
تدوین طرح جامع مکانیزاسیون در وزارت جهاد کشاورزی
رییس سازمان توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح جامع مکانیزاسیون در وزارت جهاد کشاورزی در دست تدوین قرار گرفته است.
عباسی افزود: در این طرح راهبرد 10ساله وزارت جهاد کشاورزی در زمینه مکانیزاسیون تدوین و در اختیار کشاورزان و تولیدکنندگان ماشین آلان کشاورزی قرار می گیرد.
دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی صبح سه شنبه با حضور 12 شرکت داخلی و هشت شرکت خارجی در گرگان برپا شد، این نمایشگاه تا 11 مهرماه برای بازدید عموم دایر است.

خبرگزاری ایرنا – 93/7/9

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.