شیر هم ارزان شود آن را معدوم می‌کنید؟

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
  • بازدید : ۱۱۶۴
بهرام بیرانوند درباره دفن و معدوم سازی ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی گفت: برخی مدیران فکر می‌کنند هر چیزی قابل امحا و از بین بردن است، در حالی که قوام جامعه بستگی به همان چیزهایی دارد که آنها در فکر از بین بردن آن هستند.
بهرام بیرانوند عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه نقش فعال‌تری را باید ایفا می‌کرد، زیرا برای تولید این محصول ماه‌ها روی زمین کار شده و از آب زیرزمینی برای تولید آن استفاده کرده و در کنار آن برق یارانه‌ای مصرف شده است.
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه قبلا در مورد هندوانه هم اتفاق مشابهی افتاده بود، افزود: مقادیر زیادی هندوانه به دلیل عدم صرفه اقتصادی اصلا از زمین جمع‌آوری نشد.
بیرانوند با طرح این سؤال که دولت در هنگام کشت و داشت این محصولات کجاست، افزود: وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با کشت محصولات کشاورزی منفعل عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه وزارت نیرو هم منفعل عمل می‌کند، اظهار داشت: یارانه برق به کسانی داده می‌شود که پس از تولید محصول به دلیل به فروش نرفتن محصول باید محصولاتشان را معدوم کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به عدم وجود الگوی کشت، اظهار داشت: در مرحله کاشت و داشت سیب‌زمینی وزارت جهاد کشاورزی کوتاهی کرده، ضمن اینکه در مرحله معدوم سازی آن هم کار پسندیده‌ای انجام نداده است.
بیرانوند بیان داشت: اقدام دولت در معدوم سازی ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی اصلا زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی با بیان اینکه در کشوری که داعیه‌دار حمایت از مستضعفین است، معدوم سازی قوت مردم اصلا کار صحیحی نیست، اظهار داشت: آیا اگر این اتفاق در مورد سایر محصولات از جمله شیر، گوشت، مرغ و تخم مرغ و ... بیفتد، دولت باید اقدام به معدوم سازی آن کند؟
براساس این گزارش مسئولان جهاد کشاورزی استان فارس چندی پیش برای تنظیم بازار سیب‌زمینی اقدام به امحا کردن بیش از ۱۷۰۰ تن از این محصول کردند.
این گزارش می‌افزاید: در این اقدام سازمان تعاون روستایی سیب‌زمینی‌های برداشت شده از شهرهای داراب و فسا را از کشاورزان با قیمت ۳۶۰ تومان خریداری کرده و پس از این که مقداری تحویل کمیته امداد امام خمینی داده،‌ بقیه آن را که بیش از ۱۷۰۰ تن بوده است دفن و معدوم سازی کردند.

خبرگزاری فارس – 94/9/4

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.