کاهش تلفات 30 درصدی طیور

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
  • بازدید : ۷۴۶
وی با اشاره به کاهش تلفات 30 درصدی طیور در دو سال گذشته، گفت: کل تلفات طیور در پایان سال 91، 11.2 درصد بوده است و در 10 ماهه اول امسال به 7.8 درصد کاهش یافته است.
خلج افزود: در 10 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم شاهد کاهش 28 درصدی کل بیماری‌های دامی که براین اساس بیماری لمپی اسکین 60 درصد، تب برفکی 30 درصد، طاعون نشخوارکنندگان کوچک 56 درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به 35 میلیون و 800 هزار واکسیناسیون گفت: میزان واکسیناسیون در 10 ماهه امسال نسبت به کل سال 93 حدود 30 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اختصاص 12 میلیارد تومان توسط هیأت دولت به سازمان دامپزشکی گفت: 5 میلیارد تومان برای خرید واکسن تب برفکی و 7 میلیارد تومان برای پرداخت خسارت مربوط به سل دامی، بروسلوز و بیماری‌ مشترک از این محل پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان داشت: سال گذشته براساس اعلام سازمان شیلات 22 هزار تن میگو تولید شد و امسال میزان تولید این محصول به 17 هزار تن رسید،
وی افزود: ساختار تولید میگو در کشور چندان مناسب نیست و تولید‌کنندگان برای تولید پایدار و سالم در این محصول باید تدابیری اتخاذ کنند.
خلج بیان داشت: برای تولید پایدار باید ساختار تولید، مراکز تکثیر، لارو، خوراک میگو، آب مصرفی در مزراع میگو باید منطبق با ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی باشد، در حالی که هم‌اکنون در مواردی این موضوعات رعایت نمی‌شود.
رییس سازمان دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی در توان خود برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری و تولید میگوی سالم و بهداشتی تلاش می‌کند و همه تولید‌کنندگان هم باید از سیاست‌های بهداشتی این سازمان پیروزی کنند.
وی افزود: این در حالی است که در سال جاری محموله‌های قاچاق خوراک دام و مراکز تکثیر و پرورش بچه میگو شناسایی شده است و حتی ردپای بیماری لکه سفید در آن مشاهده شده است.
خلج با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی معتبر است، بیان داشت: در کنار کیت‌های ایرانی برای آزمایش این سازمان از کیت‌های خارجی مورد تایید سازمان جهانی بهداشت دام هم استفاده می‌کند، اما باید بگویم که سازمان دامپزشکی پلیس نیست، تا در همه موارد تخلف حضور داشته باشد و در صورتی که فردی از کشور دیگر مثلا بنگلادش اقدام به واردات قاچاق خوراک دام کرد آن را به موقع شناسایی کند.

خبرگزاری فارس – 94/11/20

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.