فروش پرندگان زنده در حاشیه خیابان‌ها ممنوع است

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
  • بازدید : ۸۳۸
یک مقام مسئول در سازمان دامپزشکی با بیان اینکه عرضه طیور زنده در حاشیه شهرها و خیابان‌ها غیر مجاز است، گفت: مردم از خرید انواع طیور از دوره گردان جدا خودداری کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد زین العابدین طهرانی با بیان اینکه با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس تمایل مردم به خرید انواع طیور افزایش پیدا می‌کند، اظهارداشت: از آنجایی که عرضه طیور توسط دوره‌گردان که بعضا آلوده به بیماری‌های قابل انتقال به انسان نیز هستند، مخاطراتی را در پی دارد از عموم مردم تقاضا می‌شود از خرید چنین طیوری جدا خودداری کنند.
مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی افزود: عرضه انواع طیور در حاشیه شهرها و خیابان‌ها غیر مجاز است و این امر منجر به انتقال بیماری‌های طیور به ویژه آن دسته از بیماری‌ها که قابلیت انتقال به انسان را دارند، می‌شود.
طهرانی تصریح کرد: همچنین سازمان دامپزشکی کشور از مردم و بهره برداران تقاضا دارد هرگونه تلفات غیر عادی پرندگان را در اولین فرصت به نزدیک‌ترین مرکز دامپزشکی و یا با تلفن ارتباطات مردمی ادارت کل دامپزشکی استان‌ها به شماره ۱۵۱۲ جهت پیگیری گزارش دهند.

خبرگزاری مهر – 95/4/2

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.