نگرانی وزارت بهداشت از استفاده نابجا از سموم کشاورزی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
  • بازدید : ۹۸۱
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از نگرانی های این وزارتخانه استفاده نابجا از سموم در بخش کشاورزی است.
به گزارش ایرنا ، رسول دیناروند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه برخورد با استفاده نابجا از سموم و به کار بردن سموم قاچاق توسط کشاورزان مسئولیت مستقیم ندارد.
وی تصریح کرد: متاسفانه در قطب های کشاورزی کشور از جمله استان کرمان استفاده نادرست از سموم وجود دارد.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته برنامه ای را با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه استفاده صحیح از سموم تنظیم کردیم و حتی آماده بودیم اعتباری را در این زمینه اختصاص دهیم به شرط اینکه وزارت جهاد کشاورزی در اجرای این برنامه حضور پیدا کند که اجرایی نشد.
وی افزود: امیدوارم بتوانیم در سال جاری برنامه استفاده صحیح از سموم کشاورزی را عملیاتی کنیم.
دیناروند بیان کرد: اگر نظارت جدی در زمینه های مختلف نحوه استفاده از سموم، زمان سم پاشی و نوع سمی که استفاده می شود اعمال نگردد، این معضلات همچنان باقی می ماند.
وی گفت: اقدامات خوبی در راستای کنترل مصرف سموم در محصولات کشاورزی توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شده که استفاده از کارشناسان کشاورزی در تهیه و نحوه استفاده سموم، خریداری سم از فروشگاه های مجاز و مقابله با سم فروشی های غیر مجاز از جمله این اقدامات است.
رئیس سازمان غذا و دارو امروز (پنجشنبه) در همایش معاونان غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی قطب هشتم کشور سخنرانی و ساختمان معاونت جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان را نیز افتتاح کرد.

خبرگزاری ایرنا - 95/5/2

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.