رئیس سازمان دامپزشکی وجود هورمون و فلزات سنگین در مرغ را رد کرد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
  • بازدید : ۹۸۵
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در عین حال که وجود باقیمانده هورمون و فلزات سنگین در مرغ را رد کرد اما گفت: خوراک دام در سلامت تولید مؤثر است که سالانه 12 میلیون تن خوراک دام وارد می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی خلج پیش از ظهر امروز در دومین همایش و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان به ضرورت توجه به بهداشت خوراک دام اشاره کرد که باید در کشور ما بیشتر به آن توجه شود.
وی با اشاره به تحقیقات ناشی از مرگ و میر در همین حوزه گفت:در آمریکا در فاصله زمانی سالهای 1966 تا 1999 بررسی‌هایی انجام شد و مشخص شد که 4 میلیون و 650 هزار نفر به دلیل مشکلاتی ناشی از مصرف گوشت و مرغ و مواد پروتئینی دچار مشکل شده‌اند که منشاء اصلی آنها خوراک دام و طیور بوده است.
وی اضافه کرد: اگر دولت سیاست و تأکیدش بر این است که بتوانیم در بازار کشورهای دیگر حضور داشته باشیم، اصل ورود و شرط لازم رعایت سلامت است.
خلج با اشاره به اینکه منابع خوراک دام در کیفیت تولید و سلامت آن بسیار مؤثر است، تصریح کرد: یکی منابع داخلی است که دست ما زیر ساتور سازمان حفظ نباتات است و وجه دیگر آن واردات خوراک دام است که سالانه 12 میلیون تن انواع خوراک دام را وارد می‌کنیم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا قوانین سختگیرانه‌ای برای واردات خوراک دام، طیور و آبزیان دارد،‌افزود: باید خوراک دام را از کشورهایی وارد کنیم که از آنها مطمئن هستیم و حتی شناورهایی که این خوراک را حمل می‌کرده و سیلوهایی که آن را نگهداری می‌کنند نیز در سلامت آن بسیار مؤثر است.
خلج تصریح کرد:‌به دنبال ایجاد ناوگان حمل و نقل اقلام خوراک دام هستیم و در کنار آن نباید فراموش کرد که مکانیزاسیون در بخش کشاورزی فقط به نباتات مربوط نیست بلکه باید در ساختار کشتارگاه‌ها،‌آبزیان و پرورش دام و طیور نیز توسعه پیدا کند.
وی به اهمیت سازمان دامپزشکی در سلامت پرورش طیور اشاره کرد و گفت: اینکه برخی در مورد باقیمانده هورمون و فلزات سنگین در طیور ذهنیت خوبی در جامعه وجود ندارد در صورتی که واقعیت این نیست و در تمام آزمایشاتی که در مورد هورمون باقیمانده انجام داده‌ایم همه تست‌ها منفی بوده است.

خبرگزاری فارس – 95/6/3

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.