به اندازه ۲ سال در سیلوهایمان ذخیره گندم داریم

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
  • بازدید : ۷۹۰
وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز همه دنیا متاثر از ناامنی‌های منطقه خاورمیانه است، بجز ایران که در اوج آرامش و امنیت کامل به سر می‌برد.
به گزارش ایسنا، محمود حجتی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه ، اظهارکرد: مقوله امنیت بحث ساده‌ای نیست که بخواهیم به راحتی از کنار آن بگذریم. همه می دانیم که امروز در شرق و غرب ایران اسلامی چه تلاطمی به پاست، اما با تلاش نیروهای جان برکف امنیتی، نظامی و انتظامی، کشور ما در اوج امنیت و آرامش به سر می‌برد.
وی خاطرنشان کرد: امروزه همه جای دنیا متاثر از ناامنی های منطقه خاورمیانه است، اما ایران اسلامی به برکت وجود نیروهای خدوم امنیتی و نظامی و انتظامی در اوج منیت و آرامش است.
حجتی در ادامه با اشاره به شرایط سختی که دولت یازدهم در زمان به دست گرفتن امور اجرایی داشت و مقایسه آن با امروز، گفت: دولت زمانی امور اجرایی کشور را به دست گرفت که شرایط اقتصادی خوبی نداشتیم و تورم بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی منفی شش درصد بود.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگرچه در آن سالها قیمت نفت بالا بود و ذخایر ارزی خوبی داشتیم، اما بنا به شرایط خاصی که کشور داشت و تحریم های ظالمانه تحمیلی بر ایران، نمی توانستیم از ذخایر ارزی مان استفاده کنیم و لذا محدودیت جدی برای تامین نیازهای اساسی مردم همچون گندم داشتیم.
وی تاکید کرد: به خاطر محدودیت ها و تحریم های ظالمانه، کشور شرایط بسیار نامناسبی داشت.
حجتی اظهارکرد: اگر این ابتکار انجام مذاکرات با قدرتهای جهان که بعد به برجام منتهی شد، نمی بود واقعا شرایط کشور روز به روز وخیم تر می‌شد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه با توافقاتی که ایران در مذاکرات هسته ای به دست آورد در سال ۹۳ توانستیم ذخایر استراتژیک کشور را تقویت کنیم و تا به امروز هم در این زمینه هیچ مشکلی نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز شرایط بسیار عالی از نظر تامین ذخایر استراتژیک در کشور داریم، گفت: در حال حاضر ذخایر گندم در سیلوهای کشور بیش از ۱۴ میلیون تن است، یعنی چیزی حدود دو سال ذخیره گندم داریم.
حجتی افزود: زمانی نه چندان دور در زمینه وارات گندم جزو کشورهای رکورددار دنیا بودیم، اما امسال تراز تولیدمان نسبت به مصرف مان پیشی گرفته است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ثمرات و نتایج به ثمر رسیدن مذاکرات است که امروز در وضعیت اقتصادی کشور به یک ثبات خوبی رسیده‌ایم.
وی همچنین با اشاره به مطلوب شدن شرایط تولید و صادرات نفت در کشور گفت: خوشبختانه صادرات نفت کشور نسبت به سال قبل بیش از دوبرابر شده و در همین راستا گشایش هایی سر راه کشور قرار گرفته است.
حجتی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در طول سالهای اخیر برای این دولت افتاد، کاهش شدید قیمت نفت بود، بگونه ای که عمده کشورهای نفتی جهان درگیر این کاهش قیمت شدند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بخش سلامت نیز همه شاهد این موضوع هستند که دولت چه خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه داده و زمانی که مردم به بیمارستان مراجعه می کنند می توانند به وضوح این تغییرات چشمگیر را مشاهده کنند.
وی همچنین از بیمه شدن بیش از یازده میلیون ایرانی در بیمه سلامت خبر داد و گفت: تحولی که دولت یازدهم در عرصه سلامت ایجاد کرده بی نظیر بوده است.
حجتی همچنین به در دست بهره برداری بودن فازهای جدید پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: با به بهره برداری رسیدن فازهای جدید منطقه پارس جنوبی، میزان برداشت نفت و گاز ایران از میادین مشترک با کشور قطر، برابر و حتی بیشتر هم خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه پیشران امور مملکت پول نیست، گفت: آنچه بیش از پول به آن نیاز داریم اعتماد به نفس و باور ما می‌توانیم است.
وی تصریح کرد: چنانچه این باور که همه کار شدنی است به وجود بیاید، پول هم به دنبال آن خواهد آمد.
حجتی در ادامه به دوبرابری بارش باران در استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشور اشاره کرد و افزود: قطعا باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و نباید پشت مشکلات و موانع ماند و باید برای رفع همه آنها راه حل اندیشیده شود.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای رفع مشکلات استان راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد، از جمله اینکه توسعه تجارت که کرمانشاه با توجه به مرز گسترده با کشور عراق پتانسیل خوبی در این زمینه دارد.
حجتی گردشگری و اکوتوریسم را دیگر ظرفیت مناسب استان کرمانشاه جهت توسعه عنوان کرد و افزود: راه‌حل دیگر استفاده از ظرفیت‌های نفت و گاز منطقه و صنایع پایین دستی آن است.
وی با تاکید بر تکمیل زنجیره مزرعه تا سفره، گفت: قطعا تکمیل این زنجیره می‌تواند زمینه اشتغال بسیاری به ویژه در استانی مانند کرمانشاه به وجود بیاورد.

خبرگزاری ایسنا – 95/6/6

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.