انتقاد از تعرفه ۴۶ درصدی واردات سموم کشاورزی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
  • بازدید : ۹۷۰
رئیس انجمن واردکنندگان سم ایران با بیان اینکه تعرفه واردات سم به کشور ۴۶درصد است، گفت: این تعرفه علاوه بر آنکه به مساله قاچاق دامن می‌زند باعث افزایش قیمت تمام شده تولیدات کشاورزان می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی یزدی در حاشیه نشست مشترک مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در جمع خبرنگاران اهداف این نشست را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: ما برای واردات سموم کم خطر به کشور باید به اتحادیه اروپا متصل شویم که در این راستا باید اتحادیه اروپا نسبت به استانداردهای موجود در ایران اطمینان خاطر پیدا کند.
وی با بیان اینکه درحال حاضر تعرفه واردات سموم به کشور ۴۶ درصد است، افزود: این امر به قاچاق سم به کشور دامن زده ضمن اینکه وضع عوارض این چنینی قیمت تمام شده تولید محصولات را بالا می‌برد.
رئیس انجمن واردکنندگان کود و سم ایران با بیان اینکه در صورتی که نرخ ارز ثابت شود، می‌توان قدم‌های خوبی برای واردات سموم کم‌خطر برداشت، گفت: به شرط آنکه وزارت جهاد کشاورزی بخش خصوصی را در این امر سهیم بداند و با این بخش همکاری کند.
حسینی یزدی همچنین برگزاری روز مزرعه برای نخستین‌بار در ایران را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: این مراسم برای اولین بار در خردادماه سال ۹۶ برگزار خواهد شد.
به گفته وی ۳۶۰ شرکت از سراسر دنیا در این مراسم که در حوالی تهران برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

خبرگزاری مهر – 95/6/7

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.