مصوبه‌ای برای گرانی مرغ + سند

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
  • بازدید : ۴۴۶
در حالی که بسیاری از خانوارها از عهده خرید مرغ با قیمت های کنونی برنمی آیند دولت شرایط خرید تضمینی مرغ به قیمت های مصوب ۶ هزار و ۲۰۰ تومان و ۶ هزار و ۵۵۰ تومان به صورت نقدی را به واحدهای تولیدی اعلام کرد؛ اقدامی که به گرانی مرغ دامن می زند.
دولت شرایط خرید تضمینی مرغ به قیمت های مصوب 6 هزار و 200 تومان و 6 هزار و 550 تومان به صورت نقدی را به واحدهای تولیدی اعلام کرد که این عمل به معنای افزایش کف قیمت در بازار است و می تواند به گرانی مرغ دامن بزند.
در حالی رقم 6500 تومانی برای خرید تضمینی مرغ تعیین شده است که قیمت مرغ گرم در بازار حدود 7300 تومان ات و با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور بسیاری از خانوارها از عهده خرید مرغ با چنین قیمتی برنمی آیند.
این مجوز توسط مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در تاریخ 17 شهریور ماه سال جاری داده شده است و در تاریخ 31 شهریور ماه به واحد های تولیدی اعلام شده است که همزمان با گرانی مرغ در بازار مصرف است.
بنابراین گزارش بخش کشاورزی قیمت منطقی مرغ را بر اساس هزینه های تولید مرغ داران 7 هزار و 500 تومان می داند به طوری که حسن رکنی در آخرین اظهار نظر صورت گرفته بر اساس نرخ روز مرغ، قیمت 7 هزار و 200 تومانی فعلی این محصول را در بازار مصرف گران ندانسته است. این درحالی است که سازمان حمایت رقم سقف 7 هزار و 500 تومانی مرغ تازه را غیر قانونی دانسته و از وزارت جهاد کشاورزی خواسته است که در صورت وجود مدارک مثبت در این خصوص آن به سازمان حمایت ارائه داده تا در صورت تایید، مصوب کند.


خبرگزاری فودنا – 95/7/3

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.