پرداخت مطالبات ۴۰۰۰ میلیارد تومانی گندم‌کاران به زودی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
  • بازدید : ۷۰۰
همانطور که وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده بود طی هفته گذشته ۳۰۰۰ میلیارد تومان از باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران تامین و پرداخت شد و به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی مابقی مطالبات ۴۰۰۰ میلیارد تومانی آن‌ها نیز به زودی تامین و پرداخت می‌شود و با تولید و خرید تضمینی مناسبی که تا کنون انجام شده پتانسیل صادرات ۲ میلیون تنی آرد و گندم وجود دارد.
علی قنبری -مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون ۱۱.۵ میلیون تن از این محصول استراتژیک از کشاورزان خریداری شده که جمعا ارزشی بالغ بر ۱۴.۵ هزار میلیارد تومان دارد.
وی افزود: با پرداخت ۳۰۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران در هفته گذشته که از طریق فروش اوراق سلف موازی گندم تامین شد میزان مطالبات باقی ‌مانده گندم‌کاران به حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان رسید که این مبلغ نیز به زودی از طریق خزانه یا فروش بیشتر اوراق بهادار تامین و پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به دستور و ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در زمینه صادرات گندم و آرد مازاد گفت: با توجه به تولید و خرید تضمینی بیش از ۸۰۰ هزار تن گندم درم و مجوزی که اخیرا وزارت جهاد کشاورزی برای صادرات محصول مازاد ابلاغ کرده است، می‌توانیم تا ۲ میلیون تن آرد و گندم به کشورهای مختلف صادر کنیم و گندمی را که تا پیش از این برای تامین‌اش به واردات نیاز داشتیم، صادر کنیم.
به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد از کارخانه‌های تولید آرد در کشور با ظرفیت‌های خالی بالایی مشغول به کار هستند می‌توانیم از این طریق ضمن بهره‌برداری از این ظرفیت‌های خالی، ‌ اشتغال‌زایی بیشتر و ... صادرات گندم را انجام دهیم و ارز آوری بیشتری برای کشور به ارمغان آوریم.

خبرگزاری ایسنا – 95/7/3

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.