تکذیب کشت محصولات تراریخته تجاری در اراضی کشاورزی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
  • بازدید : ۷۱۱
به گزارش خبرنگار مهر، عباس کشاورز ظهر سه شنبه در حاشیه نهمین نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی که در کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند ارائه زیرساخت های کشاورزی به تقاضا بسیار نزدیک است.
وی در ادامه گفت: پیشنهاد می شود فضا برای تعامل و مذاکره با کشاورزان در حوزه کاربرد، قیمت، توسعه و ترویج افزایش یابد و روند در راستای ارتقا بهره وری آب پیش رود.
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی تولید شکر طی سال گذشته را ۱.۵ میلیون تن اعلام کرد و گفت: این رکورد در سال های گذشته یک میلیون و ۲۴۰ هزار تن بود تولید ۱.۵ میلیون تن با کنترل سطح زیر کشت حاصل شده است.
کشاورز تاکید کرد: با توجه به آمار موجود پیش بینی می شود تولید محصول جغندر قند در سال جاری از مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن عبور کند.
وی در خصوص کشت محصولات کم آب بر گفت: محدود شدن کشت برنج در کشور به جز در استان های شمالی آغاز شده است و با جابجایی فصول تولید محصولاتی مانند چغندر قند به کشت پاییزه ختم می شود.
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه محصولات باید به سمت کشت نشایی سوق پیدا کنند، گفت: با این روند می توانیم میزان تقاضای آب را کاهش دهیم.
وی تاکید کرد: به دنبال معرفی گیاهان جدید کم آب بر، مقاوم در برابر خشکی و با امکان اصلاح تاریخ کشت هستیم به همین منظور کشت نشائی سبزی و صیفی در جنوب کشور به حدود ۹۰ درصد رسیده است.
کشاورز با اشاره به اینکه طی پنج سال گذشته از هر متر مکعب آب ۸۵۰ گرم محصول تولید می شد، گفت: این میزان طی سال گذشته به یک کیلو ۲۰۰ گرم رسیده است و طی پنج سال آینده این رقم به یک کیلو و ۷۰۰ گرم ارتقاء خواهد یافت.
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بحش پایانی سخنان خود وجود هرگونه محصول تراریخته تجاری در زمین های کشاورزی کشور را تکذیب کرد.

خبرگزاری مهر – 95/7/28

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.