افزایش ۲۰۰۰ تومانی قیمت گوشت گاو با وجود ادعای ثبات قیمت

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
  • بازدید : ۷۹۴
به رغم این که قیمت‌های بازار خبر از افزایش قیمت گوشت گوساله دارد رئیس اتحادیه گوشت گاوی هر گونه افزایش قیمت را رد و میزان عرضه و تقاضا را کاملا متعادل می‌داند.
به گزارش ایسنا، بر اساس مشاهدات میدانی می توان گفت که گوشت گاو ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است که در این بین، راسته گوساله از کیلویی ۳۷ هزار تومان در ماه گذشته به ۳۹ هزار تومان، ران گوساله از کیلویی ۳۵ هزار تومان به ۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان و ماهیچه گوساله از کیلویی ۴۰ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
با وجود افزایش قیمتی که در بازار وجود دارد، علی خندان‌رو جوان – رئیس اتحادیه گوشت گاوی – هرگونه تغییر قیمت طی هفت ماه گذشته تا کنون را رد و اظهار کرد: عرضه گوشت در بازار هیچ مشکلی ندارد و مقدار آن نیز برای توزیع در بازار کاملا کافی است.
بر اساس مشاهدات میدانی ایسنا از بازار مصرف، همزمان گوشت گوسفندی نیز با رشد قیمت روبرو شده و هر کیلوگرم مغز ران گوسفندی ۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان، شقه با گردن گوسفندی کیلویی ۳۷ هزار تومان، سردست گوسفندی کیلویی ۳۸ هزار تومان و گردن گوسفندی ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود که میانگین رشد قیمت آن نسبت به ماه گذشته ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است.
در این باره علی‌اصغر ملکی -رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی- ضمن تایید افزایش قیمت گوشت گوسفندی، ‌ بازگشت زائران از کربلا و بارش‌های اخیر را مهمترین دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز عنوان کرده است.
به گفته وی، قیمت گوشت گوسفند در هفته آیند متعادل می‌شود، چراکه واردات گوشت‌ قرمز از کشورهای آسیا می‌تواند به کاهش قیمت گوشت منجر شود و با این روند بازار به ثبات خواهد رسید.

خبرگزاری ایسنا – 95/9/17

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.