مکمل‌های گیاهی به یاری صنعت طیور می‌آیند

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
  • بازدید : ۷۱۶
عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه اراک گفت: پروژه تولید مکمل گیاهی برای طیور گوشتی توسط محققان مرکز رشد دانشگاه اراک در حال انجام است.
دکتر حسین صالحی‌ارجمند، اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های تجاری کشت و پرورش است که توسط یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه اراک در حال انجام است.
وی افزود: این اقدام شامل تولید مکمل گیاهی برای طیور گوشتی است که در جیره مصرفی روزانه طیور گوشتی استفاده می‌شود و مقاومت طیور را نسبت به بیماری‌ها افزایش می‌دهد.
وی ادامه داد: این مکمل گیاهی مصرف آنتی‌بیوتیک را در مرغداری‌ها به شدت کاهش داده و در سلامت محصول بسیار موثر است.
عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه اراک اضافه کرد: در کنار مکمل مذکور برای کنترل بیماری‌های تنفسی طیور نیز تلاش‌هایی شده و به نتایجی دست یافته‌ایم و امید است مراحل اداری ثبت دارو و اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی در سال آینده انجام شود که به دلیل اداری بودن، به خصوص در زمینه دارو، کمی زمانبر است.
ارجمند با بیان اینکه این شرکت تاکنون 35 میلیون تومان تسهیلات از پارک علم و فناوری دریافت کرده است، افزود: این شرکت زیرنظر مرکز رشد دانشگاه اراک از سال 90 تاسیس شده و در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی فعالیت می‌کند.
وی اظهار کرد: این شرکت دارای یک مزرعه واقع در 50 کیلومتری شهرستان اراک در اراضی روستای شانق با 6 هکتار مساحت سطح زیرکشت است و تعدادی کشاورز زیرنظر آن به تولید گیاهان دارویی مشغول هستند.
عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه اراک تصریح کرد: تولید انواع مختلف گیاهان دارویی، نشاهای گیاهان دارویی، تولید اسانس و عصاره از فعالیت‌های این شرکت است.

خبرگزاری ایسنا – 95/9/17

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.