تلاش محققان برای جایگزینی متان ناشی از ضایعات کشاورزی به جای متان نفتی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
  • بازدید : ۶۵۳
رییس کمیته سوخت‌های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط‌زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری زباله‌ را یکی از مهمترین منابع تولید بیوگاز دانست و گفت: از این رو تولید بیوگاز از ضایعات کشاورزی و زباله در ستاد توسعه زیست‌فناوری به صورت جدی پیگیری می‌شود.
به گزارش ایسنا میثم طباطبایی، در خصوص تولید بیوگاز از ضایعات کشاورزی و زباله‌ها، اظهار کرد: یکی از اهداف تعیین شده برای این کمیته، تولید بیوگاز از ضایعات کشاورزی و زباله‌ها است و این فناوری در حال حاضر مورد توجه بسیاری از کشورهای دنیا است.
وی با تاکید بر اینکه در بین سوخت‌های زیستی، تولید بیوگاز از زباله‌ها و ضایعات کشاورزی، مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است، ادامه داد: بیوگاز به طور عمده مخلوطی از سه ترکیب متان، دی‌اکسیدکربن و سولفید هیدروژن است که بخش متان آن ارزش سوختی دارد و پس از خالص سازی می‌تواند جایگزین مناسبی برای گاز متان با منشا نفتی باشد.
طباطبایی تاکید کرد: امروزه با پیشرفت جوامع و در نتیجه افزایش تولید و مصرف، حجم زباله‌های شهری و صنعتی و ضایعات کشاورزی روز به روز در حال افزایش است و مشکلات زیادی را در زمینه‌های محیط زیستی، سلامتی، اقتصادی و اجتماعی بوجود آورده است.
رییس کمیته سوخت‌های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: این دسته از مواد، از پتانسیل بالایی به منظور استفاده مجدد و تولید مواد باارزش از راه‌های کمپوست، هضم بی‌هوازی و سایر فرآیندهای تولید سوخت‌های زیستی برخوردار هستند، البته ترکیب درصد متغیر آنها باعث پیچیده شدن و تاثیر داشتن عوامل مختلف در آن فرایند خواهند شد.

خبرگزاری ایسنا – 95/10/28

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.