خسارت 200 میلیارد تومان سیل به کشاورزی فارس

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
  • بازدید : ۴۵۳
رئیس جهادکشاورزی استان فارس، خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی از محل وقوع سیل در هفته گذشته را بیش از 200 میلیارد تومان ارزیابی کرد.
به گزارش ایسنا، محمدمهدی قاسمی چهارشنبه 4 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: سیل ناشی از بارندگی هفته گذشته به باغ‌ها، اراضی زراعی، تاسیسات زیربنایی و حوزه دام و طیور 17 شهرستان وارد شده است.
قاسمی گفت: 30.5 درصد این خسارات در محصولات زراعی، 41.2 درصد در محصولات باغی، 16.2 درصد در تاسیسات و امور زیر بنایی و 12.1 درصد در بخش دام، طیور و شیلات اتفاق افتاده است. در بین شهرستان‌های فارس، شهرستان داراب با 31 درصد، قیروکارزین با 20 درصد، لار با 12 درصد، فسا با 11 درصد و جهرم 8 درصد بیشترین حجم خسارت‌ها را داشته‌اند.
قاسمی گفت: در محصولات کشاورزی خصوصاً باغ‌های مرکبات، مزارع گندم، کلزا و محصولات زیر پلاستیکی در شهرستان‌های جنوبی، این خسارت‌ها مشهود بوده است.
رئیس جهادکشاورزی فارس گفت: با عنایت به عدم شمول بیمه در محصولات زیر پلاستیکی، کدو، هندوانه و همچنین کاهش سطح بیمه در سایر محصولات خسارت دیده به دلیل فقدان پرداخت غرامت‌های سال گذشته تاکنون، توجه به نحوه حمایت از بازیابی توان تولید آسیب دیدگان و تداوم تولید درسال‌های آتی بسیار اهمیت دارد.
قاسمی همچنین با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های کوچک تامین آب و کنترل سیلاب، رسوب و تغذیه مصنوعی در استان فارس زمینه مهار و ذخیره حدود150 میلیون مترمکعب آب را فراهم کرده است، گفت: البته باید توجه داشت که بارندگی‌های هفته گذشته جان تازه‌ای به کشاورزی فارس بخشید و بارقه‌ امیدی برای تداوم فعالیت کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی ایجاد کرد.

خبرگزاری ایسنا – 95/12/5

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.