معرفی انواع دستگاه های جوجه کشی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
  • بازدید : ۱۳۸۶
1- دستگاه های چند مرحله ای (Multi- Stage)
2- دستگاه های تک مرحله ای (Single- Stage)
در دستگاه های چند مرحله ای در چند مرحله تخم مرغ ها در داخل دستگاه قرار داده می شوند و پس از 18 روز، اولین سری تخم مرغ ها به هچر انتقال می یابند و فضای خالی داخل ستر مجدداً توسط تخم مرغ های جدید پر می شود.
سیستم های چند مرحله ای از نظر ظرفیت گرم کنندگی و خنک کنندگی ضعیف بوده و در اصل خود تخم مرغ ها سبب گرم شدن دستگاه می شوند. پس از گذشت 9 روز اول دوره انکوباسیون حرارت ناشی از تنفس جنین باعث گرم شدن دستگاه می شود، لذا در سیستم های چند مرحله ای چون تخم مرغ ها با سنینی مختلف حضور دارند حرارت آزاد شده از تخم مرغ ها سبب گرم نمودن دستگاه می شود و این مسئله باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود از اینرو هزینه پایین تری از این نظر نسبت به دستگاه های تک مرحله ای دارند. فقط چون امکان خالی نمودن دستگاه سخت تر می باشد از نظر بهداشتی نسبت به سیستم های تک مرحله ای شرایط ضعیف تری دارند.
در دستگاه های تک مرحله ای که به دستگاه های تمام پر- تمام خالی معروفند، تخم مرغ ها در یک مرحله وارد ستر شده و پس از 18 روز خارج و وارد هچر می شوند. به همین دلیل جهت گرم نمودن دستگاه و خنک نمودن آن به ظرفیت بیشتری از سیستم های گرمایشی و خنک کننده نیاز دارند.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.