تحقیقات، لازمه یک توسعه درون زا و پایدار است

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
  • بازدید : ۹۰۹
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، کارهای تحقیقاتی را لازمه یک توسعه درون زا و پایدار خواند و بر حمایت علمی محققین از بخش اجرا تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در جلسه مشترکی با همکاران مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران گفت: محققان دو ویژگی خوب دارند که هم به دلیل انجام کارهای تحقیقاتی با حوصله اند و هم چون به دنبال تحقیق هستند .
صحبت هایشان مستند و مستدل است که برای مسؤولین قابل اتکا و اطمینان می باشد.وی با بیان اینکه تحقیقات در کشاورزی امر بسیار پسندیده ای است، اظهار داشت: هر توسعه بدون تحقیقات اگر با شکست مواجه نشود حتماً به چالش بر می خورد.
حیدرپور گفت: بخش تحقیقات و اجرا می بایست با همفکری و هم افزایی مثبت و تعامل دو سویه نسبت به رفع مشکلات کشاورزی استان اقدام کنند و ظرفیت بالایی را در بخش کشاورزی به وجود آورند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در طی سال های اخیر روحیه تحقیقاتی در مراکز تحقیقات آسیب دیده است، بر احیای آن با همکاری همه محققین مراکز تحقیقاتی تأکید کرد و اظهار داشت: پایه هر توسعه، دانش است و بدون دانش، توسعه پایدار نخواهد بود.
وی همچنین بر لزوم معرفی ارقام جدید زراعی و باغی متناسب با شرایط اقلیمی استان تأکید کرد و خواستار بررسی چالش های امروز بخش کشاورزی شد تا برای سال های آینده این چالش ها مرتفع گردد.
در ادامه جلسه نیز مهندس حیدرپور و هیأت همراه از بخش های تحقیقاتی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در پهناب جویبار بازدید و از نزدیک با مسایل و مشکلات این مرکز آشنا شدند.

اخبار سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/12/17

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.