تولید بلدرچین در دنیا

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
  • بازدید : ۹۲۶
تولید بلدرچین در دنیا از نظر تولید گوشت واز نظر مصرف تخم در حال افزایش می‌باشد در حالتی که هنوز هم گوشت و تخم بلدرچین به عنوان غذائی تجملی استفاده می‌شود. در آمریکا بر روی نژادی از بلدرچین به نام Bob White می‌باشد آزمایشاتی انجام شده که از نظر بزرگی جثه از همتای ژاپنی خویش بزرگتر است ولی گوشت آن به خوش طعمی و خوشمزگی نوع ژاپنی خود نمی‌باشد. تغییر ژنتیک در این پرندگان به تولید بهتر و اقتصاد رضایت بخش به دلیل تقاضای عمده و گسترده انها می‌انجامد.
امروزه تولید بلدرچین این چنین می‍‌‌باشد که در سراسر جهان علاقه مندان به پرورش این نوع طیور روز به روز در حال افزایش است .
یکی از عادی ترین نژاد های بلدرچین بویژه در انگلستان بلدرچین ژاپنی است. وزن متوسط آن 250 گرم و وزن نر آن کمی کمتر می‌باشد. بلدرچین ها در حدود 200 تخم در سال می گذارند و وزن هر تخم این پرنده 14 گرم می‌باشد. بلدرچین های جوان برای مصرف خوراکی در حدود 40 روزگی با وزنی معادل 250 گرم به بازار عرضه می‌شوند. جوجه های بلدرچین از بدو تولد بسیار پر تحرک و پر سروصدا هستند.همچنین جوجه بلدرچین معمولا دارای وزنی معادل 6 تا 8 گرم و حداکثر 10 گرم می باشد.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.