عملکرد فیلتر کربنی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
  • بازدید : ۱۸۳۷
فیلتر کربنی جهت حذف بو ،،مواد آلی، طعم ، رنگ ، BOD ، COD و کلر آزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. کربن فعال موجود در آب مواد آلی را جذب میکند و سپس جدا سازی را انجام میدهد . پدیده جذب در سطح های داخلی سوراخ های کربن اکتیو بدلیل حضور انرژی موازنه نشده ای است که بین اتمهای سطحی و اتمهای درونی سطوح سوراخ ها وجود دارد ، می باشد . انرژی به وجود آمده به کمک جاذبه مولکولی واندروالس که بر اثر شکسته شدن پیوند C-C ایجاد شده است و سطوح درونی سوراخ ها ، مولکولهای ناخالص را برای موازنه انرژی جذب می کنند .
در فیلتر کربنی ، آب از بستر ذغال کربن اکتیو گرانولی عبور میکند و توسط ذغال کربن رنگ و بوی آن جذب میشود و نتیجه این میشود که آب خروجی بدون هیج گونه طعم، بو و رنگی خواهد بود.در فیلتر کربنی ، آبی که وارد میشود باید کاملا زلال سازی شود و فاقد هرگونه مواد معلق و کلوئیدی باشد و به همین دلیل است که فیلتر کربنی معمولاً بعد از فیلترهای شنی در فرآیند تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرند . PHآبی که اسیدی یا قلیایی است نباید با کربن فعال در تماس قرار بگیرد و قبل از اینکه از بستر کربن فعال عبور کند باید خنثی شود . برای فعال شدن کربن فعال باید هرچند وقت یکبار در کوره گذاشته شود تا 900 درجه سانتیگراد حرارت ببیند تا دوباره فعال شود .
 جنس بدنه فیلتر کربنی از استیل ، FRP و یا کربن استیل با پوشش رنگ اپوکسی میباشد و درون این مخازن دانه‌های کربن فعال ریخته می‌شود. این فیلترها هر چند وقت یکبار نسبت به میزان مواد جامد معلق موجود در آب به شستشوی معکوس نیاز دارند.فرایند شست و شوی معکوس به صورتهای دستی ، نیمه اتوماتیک و یا اتوماتیک انجام میشود.
ویژگی های فیلتر کربنی :
تا فشار 10 بار را قابلیت تحمل دارد.
فیلتر کربنی به شیر هوا گیری و فشارسنج مجهز است.
جنس بدنه از استیل / فایبر گلاس (FRP) /کربن استیل.
با سه شیر دستی، نیمه ‌‌اتوماتیک و تمام اتوماتیک جهت شستشوی معکوس عرضه بازار میشود.
مزیتهای فیلتر کربنی :
راهبری و بهره برداری راحت و ساده
بالا بودن سرعت در تصفیه
فیلتر کربنی در زمان بهره برداری هزینه نگهداری پایینی دارد
به فضای کمی در زمان نصب و بهره برداری نیاز دارد
فیلتر کربنی در صنایع غذایی ، صنایع شیمیایی و استخرهای شنا کاربرد دارد

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.