کم‌ لطفی دولت به باغداران شمال

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
  • بازدید : ۷۹۷
استاندار زنجان گفت: دولت پس از بارش برف زودرس در شمال کشور که مزارع مرکبات آسیب دید، مقداری کم‌لطفی کرد که این کم‌لطفی به‌ویژه از سوی جهاد کشاورزی صورت گرفت.
اسدالله درویش‌امیری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان اظهار کرد: چند سالی است، که تنظیم بازار وارد عمل شده و نیازها را برطرف می‌کند.
وی گفت: امسال به دلیل برف زودرس در شمال کشور مرکبات آسیب دیدند، دولت یک مقدار کم لطفی کرد که این کم لطفی به ویژه از سوی جهاد کشاروزی بود که می‌توانستند در مازندران مستقر شده و بخش آسیب دیده را تفکیک کرده و از آسیب‌دیدگی محصولات جلوگیری کنند.
استاندار زنجان ادامه داد: در حال حاضر در شمال کشور پرتقال خونی، پرتقال بومی و سنتی آنجا تحت تأثیر سرما قرار نگرفته و در بازار نیز وجود دارد، اما فقط تامسون در آنجا آسیب دیده است.
درویش‌امیری با اشاره به اینکه امسال روند توزیع میوه شب عید در زنجان تغییر یافته است، گفت: این میوه که وارد بازار می‌شود، خلاف ذائقه گذشته مردم است، چرا که مردم انتظار دارند، میوه همچون سال‌های قبل باشد.
وی افزود: سال قبل هر تامسون زیر 150 گرم توزیع نشده و امسال قرار است، پرتقال زیر 150 گرم توزیع شود که باید این امر مورد کنترل باشد.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه قیمت سیب باید 2 هزار و 950 تومان باشد، افزود: هر عدد پرتقال نیز نباید کمتر از 140 گرم باشد.
درویش امیری گفت: به علت موضوعاتی که درباره پرتقال والنسیای مطرح شد، امسال کلا قبل از عید پرتقال والنسیا توزیع نمی‌شود و قبل از عید نوروز، فقط پرتقال مصری و تامسون توزیع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پرتقال نیز 3 هزار و 350 تومان توزیع می شود، افزود: زمان توزیع آن نیز باید از فردا باشد که در چهارشنبه سوری نیز مردم از آن استفاده کنند.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه در آستانه سال نو باید کمک شود که در حق مردم جفا نشود، اضافه کرد: خوشبختانه دولت تدارک خوبی را برای تأمین مایحتاج مردم تدارک دیده و در زنجان نیز خوشبختانه پیش‌بینی لازم صورت گرفته و به اندازه کافی اقلام ذخیره‌ شده و از فردا توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه گوشت و مرغ منجمد شده به صورت ذخیره‌سازی وجود دارد، افزود: همچنین میوه نیز به اندازه کافی پیش‌بینی شده است و در حال حاضر 990 تن پرتقال و به همین میزان سیب نیز در استان داریم.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه امیدواریم دستگاه‌های نظارتی همچون تعزیرات باید نظارت کافی داشته باشند تا شب عید خوبی را داشته باشیم، افزود: البته باید این نظارت و این توزیع در بعد تحویل سال و در دوره تعطیلات نوروزی نیز باشد که خدایی نکرده در حق مردم جفا نشود.

خبرگزاری فارس – 95/12/23

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.