ساماندهی شرایط حضور صادرکنندگان زعفران در بازارهای جهانی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
  • بازدید : ۳۶۹
این موضوع در نشست مشترک رئیس کل و مدیران سازمان توسعه تجارت با تشکل های تولیدی و صادراتی زعفران و گیاهان دارویی بررسی و تحلیل شد.
در نشست جناب آقای خسروتاج با تشکل های صادراتی زعفران مقرر شد براساس فهرستی که اتحادیه صادرکنندگان زعفران اعلام می نماید، لیستی از شرکت های معتبر و خوشنام دارای صلاحیت و آشنا به بازارهای جهانی معرفی گردد و این شرکت ها، جهت صادرات حرفه ای در بازارهای جهانی در اولویت خواهند بود.
برنامه ریزی برای تنوع محصول با ایجاد ارزش افزوده بیشتر و فرآوری محصولات تولید شده از زعفران و گیاهان دارویی، محور دوم مذاکرات مسئولین سازمان توسعه تجارت با نمایندگان اتحادیه ها و انجمن های تخصصی بود.
تمرکز روی بازارهای جدید همچون آمریکای لاتین، چین و هندوستان از دیگر توافقات این نشست مشترک بود.
در این نشست اتحادیه ها و انجمن های ذیربط پذیرفتند که در اولین جلسات تشکل خود در سالجاری برنامه جامع توسعه صادرات گیاهان دارویی و زعفران را نهایی کرده، بنحوی که چشم انداز تولید، صادرات، اهداف کمی و سیاست های توسعه صادرات برای اقلام مذکور تعریف شده و الزامات دسترسی به بازارهای هدف توسط دستگاه های دولتی و سایر بخش های ذیربط نیز تمهید شود.
طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات زعفران در سال 1395، برابر 187 تن و به ارزش 264 میلیون دلار بوده است که با اقدامات در دست اجرا و برنامه های حمایتی و پشتیبانی از صادرات این محصول می توان میزان صادرات را به 400 تن در سال افزایش داد. صادرات زعفران در سال گذشته و در مقایسه با سال 1394، از نظر وزنی و ارزش رشدی برابر 65 و 60 درصد داشته است.

خبرگزاری فودنا – 96/2/9

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.