خط تولید لوله پلی اتیلن

  • تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
  • بازدید : ۱۵۴۹
خط تولید لوله پلی اتیلن ،شامل اجزا و تجهیزات مختلفی می باشد که به صورت اختصار به انها اشاره خواهد شد :
اکسترودر خط تولید لوله پلی اتیلن
همزن گرانول در خط تولید لوله پلی اتیلن
خشک کن گرانول
آسیاب گرانول
کواکسترودر خط تولید لوله پلی اتیلن
تانک خنک کننده
وکیوم
قالب خط تولید لوله پلی اتیلن
دستگاه کشش یا مواد کش در خط تولید لوله پلی اتیلن
دستگاه مارک زن لوله خط تولید لوله پلی اتیلن
و سایر لوازم و قطعات یدکی خط تولید لوله پلی اتیلن
فرایند تولید در خط لوله پلی اتیلن به صورت اکستروژن می باشد و مواد اولیه لوله که به صورت گرانول و از شرکتهای پتروشیمی تهیه و تامین می شوند ابتدا وارد دستگاه اکسترودر شده و در این بخش ، این مواد توسط هیترهای موجود در خط تولید لوله پلی اتیلن ، بصورت چرخشی حرارت دیده و توسط همزن خط تولید لوله پلی اتیلن و آسیاب گرانول مخلوط و به صورت خمیری درآمده و سپس توسط سیلندر و مارپیچ های موجود در خط تولید لوله پلی اتیلن ، این مواد وارد قالب می شوند .
در واقع در این بخش از خط تولید لوله پلی اتیلن ، مواد ذوب شده ، به شکل قالب در می آیند و از انجا که در این مرحله ، درجه حرارت این مواد بسیار بالا می باشد ، بعد از خروج از قالب و عبور از کالیبراتور ، به تانک وکیوم وارد و در این بخش از خط تولید لوله پلی اتیلن با اعمال فشار مناسب و ایجاد خلاء و با حفظ شکل ظاهری ، لوله به سمت تانک خنک کننده هدایت می شود و در این بخش از خط تولید لوله پلی اتیلن، آب به سطح خارجی لوله برخورد کرده و سطح لوله را خنک می کند.
در مرحله بعدی خط تولید لوله پلی اتیلن ، لوله برای حفظ فرم و شکل ظاهری خود توسط دستگاه کشنده یا مواد کش و به تدریج از درون تانک خنک کننده خارج شده و در این بخش توسط دستگاه مارک زن لوله ، مشخصات فنی لوله و تاریخ تولید ، علامت استاندارد و نام یا علامت اختصاری شرکت در روی لوله درج شده و لوله توسط دستگاه برش یا کاتر ، در اندازه و متراژ مختلف و معین بریده می شود . البته عملیات برش در خط تولید لوله پلی اتیلن ، مختص لوله های سایز بالا می باشد و لوله های سایز کوچکتر ، در این قسمت به صورت کلاف در می آیند.
کلیه عملیات و مراحل یاد شده در خط تولید لوله پلی اتیلن ، توسط دستگاههای کاملا اتوماتیک کنترل شده تا محصول نهایی از کیفیت قابل قبول و استاندارد برخوردار باشد .

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.