ترکیه صادرات تخم‌مرغ ایران به قطر را نصف کرد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
  • بازدید : ۸۶۵
فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ به عراق اظهار داشت: علیرغم باز بودن مرز و رفع بورکراسی‌های اداری، به دلیل نبود مزیت قیمتی امکان رقابت در بازار عراق وجود ندارد.
به گفته وی طی روزهای اخیر تنها در حد یک الی دو کانتینر تخم مرغ به عراق صادر شده است.
طلاکش ادامه داد: با وجود آنکه نرخ تمام شده هر کیلو تخم مرغ بدون احتساب سود برای صادرکنندگان 3 هزار و 950 تومان است اما تجار عراقی بیش از 3 هزار و 700 تومان محصول را در مرز تحویل نمی گیرند.
دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه خبری از مشوق صادراتی نیست، عنوان کرد: علی‌رغم آمادگی برخی شرکت‌های صادرکننده برای امر صادرات اما به سبب نبود مشوق صادراتی امکان رقابت با رقبا در امر صادرات وجود ندارد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت مازاد تولید تخم مرغ اظهار کرد: با توجه به آنکه ماه‌ها درگیر آنفولانزای حاد پرندگان بودیم لذا مازاد تولید روزانه از 300 تن فراتر نخواهد رفت که این رقم قابل توجهی نیست.
طلاکش با اشاره به روند صادرات تخم مرغ به قطر تصریح کرد: اگرچه تقاضای نسبی از سوی تجار قطری برای تخم مرغ ایرانی وجود دارد اما سایر رقبا همچون ترکیه و اوکراین در روزهای نخست بدون چانه زنی قیمت، اقدام به صادرات نمودند .

خبرگزاری آی تی پی – 96/4/3

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.