شناسایی ۱۳۴۰ برند تقلبی کود

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
  • بازدید : ۵۷۳
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ایجاد ۱۲۲ شرکت دانش بنیان و معرفی ۴۸۷ یافته جدید در زیربخش های کشاورزی از جمله دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی در حوزه پژوهش و فناوری در دولت یازدهم بوده است.
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسکندر زند در سومین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی استان اظهار کرد: به کارگیری سرمایه، تکنولوژی و دانش راهکار نجات بخش کشاورزی کشور و مقابله با بحران‌های اقلیمی است.
وی اضافه کرد: افزایش درآمد کشاورزان، افزایش تولید، ارتقای کیفیت تولید و پایداری اکوسیستم ۴ هدف مهم بخش کشاورزی است که در آذربایجان غربی با توجه به شرایط اقلیمی و زیست بومی دریاچه ارومیه موضوع بهره وری آب، مبارزه با تعییر شرایط اقلیمی و حفظ ذخائر ژنتیکی باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
زند با بیان اینکه در ذخایر ژنتیکی کشاورزی جزو ۱۰ بانک ژن برتر دنیا هستیم، افزود: تولید واکسن مورد نیاز کشور به طور عمده در مرکز تحقیقات کشاورزی کشور انجام می‌شود و با داشتن ۸۵ ایستگاه و شش شعبه در تولید بذر، نسبت به کنترل ذخایر ژنتیک کشور اقدام کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: واگذاری تحقیقات به شرکت دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری و برنامه دولت تدبیر و امید است و برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و در گام اول، از موسسه تحقیقاتی تا زمان توانمند شدن شرکت حمایت می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه پهنه بندی کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: ۱۰ هزار نیروی ناظر در بدنه وزارت جهاد کشاورزی جذب شده که با به کارگیری این نیروها ۱۰ هزار پهنه کشاورزی در سطح کشور ایجاد شده است .
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: نظارت بر ذخائر دریایی و مدیریت ذخائر ژنتیکی جزو اهم اقدامات سازمان تحقیقات کشاورزی است که تاکنون ۴,۵ میلیون نمونه غیر زنده و ۱۳میلیون نمونه زنده در بانک ژن کشور شناسایی و حفظ و نگهداری می شود.
وی با اشاره به دستاوردهای حوزه ثبت و نظارت بر کود، سموم و و آفت کش ها در طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید تاکید کرد : در این بازه زمانی از حدود ۷۵۰۰ برند فرمول های کودی کنترل و ثبت شده در حدود ۱۳۴۰ مورد برند تایید نشده و تقلبی بوده است .
زند خاطر نشان کرد: ایجاد ۱۲۲ شرکت دانش بنیان، تولید ۱۰واکسن و سرم جدید ، ۴۸۷ یافته جدید در بخش زراعی، باغی، شیلاتی، گیاه پزشکی، دام و طیور، منابع طبیعی و آب و خاک نیز از جمله دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی در حوزه پژوهش و فناوری در دولت یازدهم بوده است .
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت اجرای طرحهای تحقیقاتی در بخش کشاورزی استان گفت: امروزه تحقیقات زیربنای توسعه است و از این رهگذر تحقیقات در اکثر موارد توسعه یافتگی نقش آفرین بوده و با افزایش آگاهی کشاورزان با اجرای برنامه های ترویجی، این قشر زحمت کش بدون توصیه های تحقیقاتی اقدام به کشاورزی نمی‌کنند و این مهم باید در کشور ما لحاظ و کشاورزان از آخرین دستاوردها و یافته های پژوهشی مطلع و در عمل به آن اهتمام ورزند.
غفاری افزود: در سال گذشته ۱۲۲ طرح تحقیقاتی در حوزه نهال و بذر و گیاه پزشکی انجام شد و امسال این طرح‌ها با رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته در زیر شاخه های جنگل و مرتع و اصلاح بذر چغندر قند و ... نیز توسط محققین مرکز در دست انجام است.
وی در ادامه به تعداد مراکز و ایستگاه های تحقیقاتی کشاورزی در استان اشاره کرد و خواستار مساعدت بیشتر مسئولان استانی و کشوری در خصوص راه اندازی مراکز جدید و تجهیز و نوسازی مراکز موجود در جهت افزایش کارایی و بهره وری بخش تحقیقات و آموزش کشاورزی در استان شد . این مسئول اضافه کرد: هشت عرصه تحقیقاتی زیر نظر مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی در استان فعال است که ایستگاه کهریز ارومیه، ایستگاه تحقیقاتی ساعتلو، ایستگاه خوی، پایگاه آبخوان پلدشت، ایستگاه ماکیان جارچیلو، مزرعه تحقیقاتی دیم خرم آباد ارومیه، ایستگاه صنوبر میاندوآب و ایستگاه تحقیقاتی میاندوآب از جمله این عرصه ها و ایستگاه‌هاست

خبرگزاری ایانا – 96/5/5

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.