رسوایی آلودگی تخم مرغ در 17 کشور دنیا

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
  • بازدید : ۴۱۳
سخنگوی کمیسیون اروپایی بروکسل می گوید که دو نفر در ارتباط با مشکلی که در بلژیک و هلند به بار آمده دستگیر شده اند.
در پی آزمایشی که بر روی تخم مرغ ها انجام گرفته مشخص شده است که مقدار بسیار زیادی فیپرونیل در آن ها موجود است و به همین دلیل میلیون ها تخم مرغ و محصولات دارای تخم مرغ از سوپرمارکت های اروپا جمع آوری شده اند.
فیپرونیل نوعی حشره کش برای از بین بردن شپش قرمز است و استفاده از آن در صنایع مربوط به تولید محصولات مورد استفاده انسان ، در اتحادیه اروپا ممنوع است.
در پی اعلام کمیسیون اروپا مبنی بر این که 15 کشور اتحادیه اروپا به همراه سوییس و هنگ کنگ تخم مرغ هایی را دریافت کرده اند که حاوی حشره کشی مضر برای سلامتی انسان بوده است، رسوایی غذایی جدیدی در اروپا به وجود آمده است.
سخنگوی کمیسیون اروپایی بروکسل می گوید که دو مرد در ارتباط با این موضوع دستگیر شده اند. گمانه زنی ها بر آن است که کارخانه هلندی Chickfriend حشره کش های ممنوع را برای فارم ها تامین کرده است تا با شپش ها مبارزه کنند.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا که تحت تاثیر این رسوایی قرار گرفته اند بلژیک، هلند، آلمان، فرانسه، سوئد، بریتانیا، اتریش، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، لهستان، رومانی، اسلواکی، اسلونی و دانمارک بوده اند. تخم مرغ و محصولات حاوی تخم مرغ به طور کامل از سوپرمارکت های انگلیس جمع آوری شدند زیرا مشخص شده بود که 700 هزار تخم مرغ آلوده وارد انگلستان شده است.
کشورهای بلژیک، آلمان و لوکزامبورگ نیز تمامی تخم مرغ ها را از سوپرمارکت های خود جمع آوری کرده اند.
این تخم مرغ های آلوده مرزهای اروپا را درنوردیده و وارد آسیا شده است. هنگ کنگ کشوری است که با این مشکل درگیر می باشد.

خبرگزاری آی تی پی – 96/5/25

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.