اتاق بازرگانی فقط نام کشاورزی را یدک می‌کشد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
  • بازدید : ۵۴۱
مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی اعلام کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تنها نامی از بخش کشاورزی را به یدک می‌کشد و کار خاصی در این زمینه انجام نداده است که برای اثرگذار بودن باید فعالان بخش کشاورزی را در تصمیم‌ گیری‌ها دخیل کند.
علی خان‌ محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در بخش کشاورزی کار خاصی انجام نداد و فقط اسم آن را به یدک می‌کشد که می‌توان به عنوان مثال به برگزاری جلسات متعدد در حوزه کشت فراسرزمینی اشاره کرد که نتیجه‌ای در بر نداشت و عامل آن زیرساخت ناقص اتاق بازرگانی بود که اثری از بخش کشاورزی در آن وجود نداشت.
وی افزود: حتی یکی از اعضای اتاق بازرگانی اعلام کرد که در طرح کشت فراسرزمینی خود نتوانست موفق شود که به او گفتم دلیل آن تنها این بود که کسی را از بخش کشاورزی کنار خود قرار ندادید و از مشورت نگرفتید.
مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی، تاکید کرد: باید تعداد فعالان و نمایندگان بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی بیشتر شود تا در تصمیم گیری‌هایشان بتوانند اثرگذاری قابل قبولی در بخش کشاورزی داشته باشند. دوم این که بخش کشاورزی بایستی برنامه‌هایی به اتاق بازرگانی ارائه دهد تا بتواند نقش و اثرگذاری خود را ایفا کند، اما در حال حاضر این فعالان بخش بازرگانی و صنعت هستند که برای کشاورزی تصمیم می‌گیرند.
خان محمدی با بیان این که تعداد کمی از بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی حضور دارند که رای اثرگذاری ندارند، اظهار کرد: کسی قصد ندارد که اتاقی مجزا برای بخش کشاورزی راه‌اندازی کند، چرا که تعدد چنین زیرساخت‌هایی خود مشکل‌زاست، اما اتاق بازرگانی باید در راستای منافع بخش کشاورزی هم حرکت کند و ضمن کارشناسی و انجام مطالعات در بخش کشاورزی باید زیرساخت‌های اجرای تصمیمات نیز اصلاح شود تا پایداری توسعه در بخش کشاورزی را به صورت کارشناسی شده محقق کنیم. به عنوان مثال اتاق بازرگانی ایران می‌تواند اهدافی مانند صادرات دو میلیون تنی گندم با توجه به افزایش تولید آن، در نظر بگیرد و در راستای آن از مشارکت فعالان بخش کشاورزی برای رسیدن به راهکاری مناسب در جهت تحقق این هدف استفاده کند.

خبرگزاری ایسنا – 96/5/31

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.