مصرف سالانه ۲ تا ۴ میلیون تن کود شیمیایی در کشور

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
  • بازدید : ۴۹۶
رئیس کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست‌فناوری با بیان اینکه برای اقتدار کشور نیاز به فناوری زیستی داریم، گفت: ضروری است که محصولات در این زمینه گواهی معتبر داشته باشند.
به گزارش ایسنا دکتر محمد علی ملبوبی امروز در حاشیه چهارمین نمایشگاه زیست فناوری در جمع خبرنگاران ۳ مقوله انرژی، غذا و سلامت را موثر در اقتدار کشورها دانست و افزود: به دلیل اینکه محصولات کشاورزی در سلامت و غذا موثرند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه امنیت غذایی، کفایت غذا و سلامت غذا را به همراه دارد، اظهار کرد: از این رو زیست‌فناوری می‌تواند نقش مهمی در سلامت غذا داشته باشد.
ملبوبی با بیان اینکه ما سالانه ۲ تا ۴ میلیون تن کود شیمیایی استفاده می‌کنیم، یادآور شد: این درحالی است که کود زیستی می‌تواند مصرف کود شیمیایی را کاهش دهد.
عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست‌فناوری با تاکید بر اهمیت تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، اضافه کرد: یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی برون‌گرا و برون‌زا بودن است زیست فناوری به صورت کلی این ویژگی را دارد.
وی در عین حال با بیان اینکه محصولات این حوزه نیاز به گواهی دارند، افزود: هر چه محصول تولید داخل بر پایه زیست‌فناوری با گواهی معتبر و استانداردی داشته باشیم، بیشتر می‌توانیم در صادرات حرفی برای گفتن داشته باشیم.
ملبوبی با اشاره به مزایای محصولات زیست‌فناوری افزود: محصولات زیستی با گواهی سلامت، بدون سموم و در برخی موارد بدون کود تولید شده‌اند و مشکلات ناشی از باقیمانده کادمیوم نیترات را ندارند.
وی با بیان اینکه در خلال نمایشگاه راهکارهایی برای تولید و رونق محصولات زیستی توسط تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ارائه شد، گفت: کودهای زیستی، زیست‌مهارگر، کشت بافت، روش‌های تلقیح دام، واکسن‌های نوترکیب، تغذیه آبزیان و ... ازجمله محصولات و خدمات در حوزه زیست فناوری بودند که در نمایشگاه زیست فناوری عرضه شده است.
به گزارش ایسنا، جشنواره زیست‌فناوری از 27 شهریور ماه در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده و تا امروز 29 شهریور ماه ادامه دارد.

خبرگزاری ایسنا – 96/6/29

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.