صادرکنندگان سیب مشوق صادراتی دریافت می کنند

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
  • بازدید : ۴۸۵
معاون امور بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وضعیت تولید سیب درختی امسال مناسب بوده گفت: برای حمایت از صادرات سیب درختی، به آنها مشوق های صادراتی و به واردکنندگان موز نیز تسهیلات اعطا می شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی اکبر مهرفرد» روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی، افزود: سازمان مرکزی تعاونی روستایی از یک ماه گذشته خرید تضمینی سیب درختی درجه سه را برای حمایت از تولیدکنندگان این محصول آغاز کرده است به طوری که قیمت هر کیلو سیب خریداری شده بین 350 تا 360 تومان است.
وی درباره پرسش مطرح شده مبنی بر نوسان تولید سیب درختی نیز گفت: سال گذشته سال کم محصولی برای تولید سیب درختی بود به همین دلیل در چند ماهه نخست امسال سیبی برای صادرات نداشتیم اما پس از برداشت خوب امسال، صادرات سیب به کشورهای هدف انجام می شود.
** رد واردات کیوی از نیوزلند
معاون امور بازرگانی و صنایع کشاورزی درباره واردات میوه به کشور نیز گفت: به دلیل سیاست ممنوعیت واردات میوه و حمایت از تولید داخلی، امسال تاکنون واردات میوه به جز موز، آناناس، نارگیل و انبه نداشته ایم و کیوی نیز وارد نکرده ایم.
وی اضافه کرد: چندی پیش تعاونی های گیلان و مازندران توافق نامه ای با یک شرکت نیوزلندی برای توسعه بازار کیوی منعقد کردند اما تاکنون وارداتی درخصوص این محصول صورت نگرفته است.
** برنامه بسته بندی میوه و سبزی برای کاهش ضایعات
مهرفرد درباره صادرات فله ای محصولات کشاورزی و اصلاح این موضوع در صنایع تبدیلی نیز گفت: بسته بندی یکی از بحث های مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کنونی ما بسته بندی میوه و سبزیجات است، افزود: تلاش داریم تا بتوانیم آنها را به شکل مناسب عرضه کنیم تا میزان ضایعات کاهش یابد.
** قاچاق برنج از مبادی غیررسمی کنترل شد
وی درباره واردات برنج نیز گفت: با اقدامات انجام شده واردات برنج از مبادی غیررسمی کاهش یافته است.
به گفته وی، اکنون در فصل ممنوعیت واردات برنج به سر می بریم و بازار را از نظر واردات، قیمت و حمایت از تولید داخلی کنترل و پایش می کنیم.
این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در اختلاط برنج داخلی و خارجی توسط افراد سودجو آسیب پذیری های زیادی داریم اضافه کرد: چنین اقدامات سودجوینه ای ضربه به تولید داخل است.
وی افزود: اطلاع دقیقی از قاچاق برنج نداریم و باید این آمار از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استخراج شود.
دومین دوره نمایشگاه بین المللی محصولات پروتئینی حلال (میتکس 2017) امروز(دوشنبه) با حضور 99 غرفه‌گذار ایرانی و 15 کشور جهان در فضایی به وسعت بیش از 6200 متر مربع در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌کنندگان داخلی نمایندگانی از کشورهای اسپانیا، استرالیا، آلمان، امارات متحده عربی، اوکراین، برزیل، مغولستان، چین، لیتوانی، ایتالیا، دانمارک، هلند، انگلستان‌، بلژیک و سوئیس حاضرند.

خبرگزاری ایرنا – 96/8/23

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.