طرح استیضاح وزیر جهادکشاورزی هفته آینده تقدیم هیات رئیسه می‌شود

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
  • بازدید : ۹۰۴
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: تاکنون ۳۰ امضا به منظور استیضاح وزیر جهاد کشاورزی جمع شده و تا هفته آینده طرح استیضاح وزیر تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌شود.
سید محمدجواد ابطحی، درخصوص استیضاح وزیر جهاد و کشاورزی، اظهار داشت: هم از زحمات وزیر جهادکشاورزی و همکارانشان در سراسر کشور تشکر و عیوب آنها را نیز اعلام کنیم؛ نماینده مردم باید صدای مردم باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهلت زیادی به وزیر جهاد کشاورزی به‌منظور برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی داده شد، گفت: تکلیف وزارت جهاد کشاورزی در برنامه ششم توسعه روشن شده اما یکسال از برنامه می‌گذرد هرچند که برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه نیز شش سال طول کشید و تنها 40 درصد آن عملیاتی شد، وزیر نتوانسته در راستایی اهداف برنامه اقداماتی را انجام دهد.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گلایه کشاورزان، گندم‌کاران، شالی‌کاران و باغداران چایی کماکان پابرجا است، ادامه داد: عدم اجرای برنامه مزیت نسبی و آمایش سرزمینی در زمینه کشاورزی، دپوی سیب‌ در ارومیه و دیگر شهرها و 1700 تن سیب زمینی که در زیرخاک دفن شد باعث شد تا به منظور روشن‌گری و طلب توضیح وزیر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شود.
وی عنوان کرد: وظیفه قانونی هیات رئیسه است که طبق آئین نامه عمل کند، وضعیت سوال از رئیس جمهور را مشاهده کنید که با 200 امضاء چندماه می‌گذرد که تحویل داده شده اما متوقف شده، این شرایط برای استیضاح‌ها نیز به همین گونه است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیات رئیسه با توجه به قسمی که یادکرده آئین‌نامه را اجرا کند، تصریح کرد: دوست داریم که وزیر حضور پیدا کند و نمایندگان نیز از ارائه توضیحات قانع شوند، همین که مشکلات کشاورزان برطرف شود کفایت می‌کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه این انتظار از وزارت کشاورزی وجود دارد تا بحث کشاورزی در اقتصاد را به عنوان اولویت اقتصاد معرفی کنند، متاسفانه در کج‌راهه حرکت کرده‌ایم، ادامه داد: در حال حاضر دستور واردات برنج صادر شده، این برنج از کجا و با چه کیفیتی وارد می‌شود، آیا بحث واردات برنج تراریخته است که با آن مشکل داریم و به شدت واردات محصولات تراریخته را در برنامه ششم منع شده.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با تاکید بر اینکه تاکنون 30 امضا به منظور استیضاح وزیر جهاد کشاورزی جمع شده که برخی اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز در بین امضا کنندگان قرار دارند، خاطرنشان کرد: تا هفته آینده طرح استیضاح وزیر تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌شود.

خبرگزاری خانه ملت – 96/9/4

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.