گسترش امکان استفاده از حشرات، در جیره های غذایی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
  • بازدید : ۵۶۳
سازمان IPIFF، که سازمان اصلی و مادر در قاره اروپا می باشد، در حال بررسی بر روی فواید صنعت تولید حشرات برای استفاده به عنوان غذای انسان و خوراک حیوانات است. این سازمان، بر نقشی که حشرات می توانند در برنامه غذایی داشته باشند، تاکید نموده است. IPIFF همچنین تاکید کرد که تحت سیاست های اتحادیه اروپا و چارچوب قوانین، موقعیت ها برای به حداکثر رساندن پتانسیل استفاده از حشرات، افزایش یافته است.
در کنفرانس بین المللی ای که در سال 2017 توسط سازمان IPIFF در شهر بروکسل انجام شد، بیش از 250 نفر از جمله وینتنیس آندریوکایتیس (Vyntenis Andriukaitis)، نماینده عالی رتبه اتحادیه اروپا برای سلامت و امنیت غذایی، نمایندگان پارلمان اروپا و هیئت رئیسه کشور استونی و همچنین نمایندگانی از تولید کنندگان حشرات، سیاست گذاران، محققان، سازمان های NGO و صنایع کشاورزی و غذایی، شرکت داشتند. این کنفرانس، موجب بالا بردن آگاهی شرکت کننده ها، از موقعیت هایی که برای تولیدکنندگان طیور در سطح اروپا وجود داشت، گردید.
وینتنیس آندریوکایتیس، در این کنفرانس اظهار داشت: «تولیدکنندگان طیور، می توانند هم در حال حاضر و هم در آینده، نقش بسزایی در کمک به ما داشته باشند تا بتوانیم با چالش های جهانی مرتبط با پروتئین، اقتصاد گردشی و نوآوری، کنار بیاییم. سیاست های اروپا، موقعیت های متعددی را برای رشد و نوآوری ارائه کرده است و در عین حال، با قوانین غذا و خوراک اتحادیه اروپا، کاملا مطابقت دارد. همین مسئله، کلید رشد همیشگی و اعتبار این بخش می باشد».

آنتوان هوبرت، رئیس سازمان IPIFF، در این کنفرانس اظهار داشت که 2 مورد از اصلاحات اخیر در سیاست اتحادیه اروپا، به شکل چشمگیری به پیشرفت این بخش کمک می کند:
• یکی از این اصلاحات، مجوز اخیر اتحادیه اروپا برای استفاده از پروتئین های حشرات در خوراک ماهی هاست که گامی تعیین کننده برای تولیدکنندگان حشرات اروپا به حساب می آید تا بتوانند فعالیت های تولیدی خود را در مقیاس صنعتی وسیع تری، به اجرا بگذارند و راه حل های جدیدی برای بخش پرورش آبزیان اروپا، ارائه دهند.
• از طرف دیگر، رای اخیر اعضای کشورهای عضو اتحادیه، در مورد قانون جدید اتحادیه اروپا در زمینه غذا، آزادی عمل بیشتری را برای پرورش دهندگان حشرات، جهت مصارف انسانی فراهم آورد تا بتوانند پرونده غذایی جدید خود را تکمیل نمایند.
سازمان IPIFF، با نگاه به آینده اعلام داشت که تمایل دارد همچنان استفاده احتمالی از پروتئین های حشرات را از طریق دامداران و پرورش دهندگان آبزیان اروپا، گسترش دهد. طارق ارسیوالا (Tarique Arsiwalla)، نایب رئیس IPIFF گفت: «سازمان ما خواهان گسترش استفاده از پروتئین های حشرات در خوراک طیور می باشد. ما همچنین در حال بررسی موارد جایگزین برای حشرات، در آینده می باشیم».
اریسوالا در ادامه افزود: «موقعیت های مناسبی در گفت و گوهای اتحادیه اروپا در مورد اقتصاد گردشی و برنامه های تحقیقاتی اتحادیه اروپا به دست آمد. ما از این موقعیت های جدید ایجاد شده، حمایت می کنیم تا پتانسیل بخش حشرات را به حداکثر برسانیم».

در این کنفرانس، همچنین پروژه هایی که سازمان IPIFF در زمینه امنیت غذا و خوراک در دست اجرا دارد، توضیح داده شد:
• اعضای سازمان IPIFF، در حال طراحی تحقیقاتی هستند تا بتوانند بهترین فعالیت های بهداشتی را در زمینه تولید حشرات، انجام دهند و مطالعاتی را گردآوری می کنند تا نشان دهند که حشرات، برای مصارف انسانی، ضرری ندارند.
• IPIFF، همچنین با اتحادیه های تولیدکننده حشرات، در مناطق دیگر جهان همکاری می کند تا بتواند این کلکسیون اطلاعاتی خود را در سطح بین المللی، کامل تر کند.
آنتوان هوبرت (Antoine Hubert) رئیس IPIFF، گفت: «ما اطمینان داریم که این کارها برای تولیدکنندگان حشرات، موثر خواهند بود تا بتوانند خود را با قوانین اجرایی در سطح اروپا و جهان، مطابقت دهند یا بر استانداردهای بازار، تاثیر بگذارند. امنیت غذا و خوراک، پیش شرطی برای گشودن درهای جدید است».

خبرگزاری آی تی پی نیوز – 96/9/22

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.