شالیکاران در مورد فروش برنج نگرانی نداشته باشند

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
  • بازدید : ۳۷۱
وزیر جهاد کشاورزی گفت: شالیکاران نگرانی در مورد فروش برنج تولیدی خود نداشته باشند؛ محصول آرام آرام جذب بازار شده و به فروش خواهد رسید.
محمود حجتی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های تجهیز اراضی کشاورزی شهرستان لاهیجان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کشاورزان نباید از عدم فروش برنج که مهرماه وارد کارخانه های شالیکوبی شده، نگرانی داشته باشند زیرا هنوز وقت کافی برای فروش وجود دارد و حتما برنج آنها به فروش خواهد رفت.
وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با نظام تعرفه، سیاست هایی را دنبال می کند تا تعادل بین واردات، تقاضا و تولید برنج ایجاد و نگرانی کشاورزان رفع شود.
حجتی در توضیح سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی در مورد فروش برنج افزود: حجم رقم های وارداتی برنج در مقابل حجم مصرف برنج داخلی، قابل توجه نیست و نزدیک 70 درصد برنج مصرفی، در داخل کشور تولید می شود و باید در سطح بازار ، تقاضای عمومی رصد شود ضمن آنکه سیاست های دولت نگرانی عرضه و تقاضای کل را مدیریت می کند.
وی به بازدید از چند طرح تجهیز اراضی کشاورزی لاهیجان اشاره و اضافه کرد: در سفر رئیس جمهوری به گیلان مصوب شد که سالانه، 10 هزار هکتار از اراضی استان و در یک دوره پنج ساله، معادل 50هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان، تجهیز و نوسازی شود که در این سالها این تعهد به خوبی انجام شده است.
به گفته حجتی، دولت نیز تعهداتش را در مورد طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور انجام داده و امسال تجهیز حدود هفت هزار هکتار از اراضی درحال اجراست.
وی درباره فواید و آثار تجهیز اراضی برای بهره برداران اظهار داشت: این کار بیشترین تاثیر را در رابطه با نظام آبیاری، مدیریت و مکانیزاسیون دارد؛ اراضی تجهیز شده اشکال هندسی می یابند، زهآب ها بخوبی بویژه در آبیاری تخلیه شده و دسترسی به هر زمینی آسان می شود.
وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه گفت: طرح تجهیز اراضی، مقدمات کشت دوم را نیز فراهم می سازد و با تقویت این مهم، درآمد تکمیلی در کنار درآمد تک محصولی برنج برای کشاورزان ایجاد خواهد شد.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به گیلان، از طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری روستای فتوپشته بخش رودبنه لاهیجان بازدید کرد. این طرح با قرارداد اولیه 10میلیارد و 880میلیون ریال در حال اجراست.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و از 23هزار و 800 هکتار اراضی شالیزاری آن، حدود 19هزار هکتار برای اجرای طرح تجهیز و نوسازی آماده است که تاکنون 13 هزار هکتار آن انجام شده است.
بیش از 317 هزار بهره بردار در 238 هزار هکتار اراضی شالیکاری گیلان فعالیت دارند و سالانه حدود یک میلیون و 160 تن شلتوک به دست می آورند که از این میزان، حدود 750 تن برنج سفید با کیفیت بدست می آید.
بازدید از پروژه های شاخص بخش کشاورزی در شهرستان های آستانه اشرفیه، لنگرود و رودسر در شرق استان گیلان، از دیگر برنامه های امروز (پنجشنبه) وزیر جهاد کشاورزی است.

خبرگزاری ایرنا – 96/9/25

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.