۹۸ میلیون دلار ارز از صادرات فرآورده‌های طیور وارد کشور شد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
  • بازدید : ۶۵۱
صادرات فراورده‌های مختلف مرغ در سال گذشته، بیش از ۹۸ میلیون دلار ارز به کشور وارد کرده است.
به گزارش خبرنگار ایانا، در سال گذشته با مشکلات فراوانی که در عرصه تولید محصولات مختلف طیور وجود داشت، اما ایران توانست بیش از ۶۲ هزار تن گوشت مرغ را به کشورهای مختلف صادر کند. در این راستا، عراق با ۳۱ هزار تن خرید این محصول از ایران، سهمی ۵۰ درصدی در میان کشورهای هدف دارد؛ بنابراین با وجود اینکه ترکیه به عنوان رقیبی سرسخت برای ایران محسوب شده و بیشتر فراورده‌های طیور مورد نیاز عراق را تأمین می‌کند، اما همچنان عراق، بیشترین مرغ را از ایران می‌خرد. در همین فهرست ویتنام و هنگ‌کنگ به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. بیش از ۸۴ میلیون دلار به واسطه خروج این مقدار مرغ، به کشور وارد شده است.
در بخش جوجه یک‌روزه، وضعیت کاملاً متفاوتی به چشم می‌خورد. در این بخش عراق با خرید حدود ۲۴۹ هزار قطعه، رتبه آخر را به خود اختصاص داده است. در حالی که افغانستان با واردات حدود ۱۸ میلیون قطعه از این نهاده، رتبه نخست را در اختیار دارد. ارزآوری این بخش نیز نزدیک به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برآورد می‌شود.
طی سال گذشته ۱۶۵ تن تخم‌مرغ و ۲۶۰ تن نیز پوست مرغ به کشورهای مختلف صادر شده که به ترتیب، دو میلیون و ۲۱۶ هزار دلار و ۹۳۸ هزار دلار ارز به کشور وارد کرده است.
بنابراین در مجموع، فراورده‌های حاصل از مرغ، بیش از ۹۸ میلیون دلار ارز به کشور وارد کرده‌اند که گوشت مرغ در این میان سهمی ۸۵ درصدی دارد.

خبرگزاری ایانا – 96/9/27

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.