20 علت مهم تصفیه آب آشامیدنی (بخش اول)

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۶۳۳
ایمنی خانواده شما تنها مسئولیت شما نیست. این کار یکی از بزرگترین اولویت های شما در زندگی است. با توجه به تحقیقات انجام شده، آب آشامیدنی در هر سال 1.1 میلیون نفر را دچار مریضی میکند.
شما همیشه باید اطمینان حاصل کنید که اعضای خانواده شما از خطرات بهداشتی مختلف در امان هستند و آنها بخشی از این آمار نباشند. خطرات ممکن است از منابع مختلف به وجود آیند، بنابراین شما باید همیشه مراقب باشید. همانطور که برای محافظت از خانواده خود تلاش می کنید، باید بدانید که بسیاری از این خطرات جدی ، هر روز به داخل خانه شما نفوذ می کنند آن هم از طریق شیر آب منزلتان. در این مقاله سعی داریم به بررسی 20 علت مهم تصفیه آب آشامیدنی بپردازیم
آب پاکیزه اصلی ترین نیاز انسان است
دسترسی به آب تمیز در هر خانواده ای حیاتی است. همه ما به آب برای نوشیدن، پخت و پز و دیگر اهداف مانند حمام کردن، مسواک زدن و شستشو نیاز داریم. آب پاک نه تنها زندگی را راحت تر می کند بلکه از سلامتی انسان نیز محافظت می کند.
البته، این حقیقت نیز وجود دارد که نمی توان همیشه به پاکیزه بودن آب آشامیدنی خود اطمینان کنید.
ممکن است اب ظاهر تمیز داشته باشد، اما در نظر داشته باشید که آب شرب از طریق خط لوله به طرف خانه منتقل می شود.
این آب ممکن است در معرض آلاینده های زیادی باشد. ممکن است حاوی باکتری، کلر، ترکیبات فلورید، سرب، جیوه، آفت کش ها و ذرات زباله باشد. اگرچه در طول فرآیند آب ضد عفونی و پاک می شود، اما هنوز نمی توانید تضمین کنید که 100٪ امن باشد.
مصرف آب آلوده می تواند منجر به مسائل جدی بهداشتی شود و گاهی اوقات ممکن است کشنده باشد. در واقع، آمار به ما می گوید که وبا، عفونت کولی و سایر بیماریهای در آب منتقل می شود ، و سالانه زندگی حدود 1.5 میلیون نفر را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این یک خطر واقعی است، اما خبر خوب این است که شما می توانید با انجام راه کارهایی سلامت را به خود و خانواده خود هدیه دهید.
بنابراین، گزینه های موجود برای پاکیزه کردن آب چیست؟
امروزه محصولات زیادی به عنوان آب آشامیدنی تمیز به عموم مردم عرضه می شود. برخی از این محصولات عبارتند از: آب تصفیه شده، آب مقطر و آب معدنی. اینها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ کدام یک از آنها پاکتر است. بهترین آب درون بطری کدام است؟ در نهایت، کدام آب برای خانواده شما مناسب است؟
با وجود پاکیزگی این گزینه ها، هر یک از این موارد نیز نقاط منفی خود را دارند. همچنین بسیاری از مردم در مورد بطری های آب که باعث خطرات زیست محیطی می شوند به دلیل دشواری بازیافت آنها مشکل دارند. بسیاری از گروه های محیط زیستی در سراسر جهان تولید محصولات بطری آب را ممنوع کرده اند.
آب تصفیه شده چیست؟
بعد از فیلتر کردن آب چگونه است؟ این همان آبی است از لوله کشی محل سکونت شما در قبل خارج می شد اما اینبار بهتر و سالم تر. با استفاده از یک دستگاه تصفیه آب آشامیدنی خوب، که باعث حذف باکتری ها، آفت کش ها و سایر عناصر غیر ضروری بدون از بین بردن کیفیت آن، آب پاک می شود. بسیاری از کارشناسان از آن به عنوان جایگزین بهتر و سالم برای آب بطری می دانند.
مزایای آب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آب چیست؟
راه های بسیاری برای انتخاب فیلتر آب وجود دارد. در اینجا به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:
1. حذف کلر از آب آشامیدنی
آب کلر دار برای استخرهای شنا خوب است، زیرا این یک روش عالی برای بهبود مایعات است. اما از آب استخر برای نوشیدن استفاده نمی کنند. زیرا کلر برای انسان مضر است. با این وجود، آب شیرین حاوی مقدرای کلر است، بنابراین بهتر است قبل از برداشتن شیشه آب خود، نوشیدنی خود را فیلتر کنید.
2. حدف سرب از آب
با استفاده از فیلتر های دستگاه تصفیه آب ، سرب موجود در آب به شدت کاهش می یابد. بنابراین، شما قادر خواهید بود از بیماری هایی که توسط این مواد سمی به وجود می آید جلوگیری کنید. کارشناسان حتی نشان می دهند که سرب یکی از دلایل اصلی اختلال یادگیری در میان کودکان است، بنابراین بهتر است در صورت داشتن کودک در منزل خود، آب آشامیدنی خود را فیلتر کنید.
3. صرف جویی در هزینه های آب
شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه های خود برای جلوگیری از خرید آب بطری های معدنی و ... از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید. تصور کنید پولی که می توانید در یک سال صرفه جویی کنید را متصور شوید! خرید یک سیستم تصفیه می تواند حداقل 100 هزار تومان هزینه داشته باشد و بسته به میزان آب مصرفی شما می تواند حداقل برای یک سال استفاده شود.
4. کاهش اثر کربن در محیط زیست
استفاده از آب آشامیدنی بطری به این معنی است که شما به طور منظم از آن استفاده می کنید. شما مجبور هستید بطری ها را دور بریزید. حتی اگر شما آنها را بازیافت کنید، هزینه این عمل نیز بسیار برای محیط زیست سنگین است. اما هنگامی که از یک فیلتر استفاده می کنید، سطل زباله ها و هزینه های حمل و نقل آب را کاهش می دهید.
پایان قسمت اول، ادامه دارد.......


دستگاه تصفیه آب,دستگاه تصفیه آب صنعتی,دستگاه تصفیه آب خانگی,دستگاه تصفیه آب کشاورزی,دستگاه تصفیه آب دریایی

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.