آیا از بین بردن رسوبات ناشی از آب سخت بر روی لوازم کار سختی است؟

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۴۶۶
احتمالا برای شما مانند بسیاری از افراد دیگر، تمیز کردن روزی چند مرتبه رسوبات باقی مانده در سینک بسیار آزار دهنده است. این رسوبات گچ هایی سخت و سفید، اغلب آلودگی آب است که می تواند در بسیاری از خانه ها یافت شود و بیشتر در مناطق که آب سخت دارند دیده می شوند. آنها بر روی شیر های آب، میز ها و ماشین های ظرفشویی جمع می شوند، به شدت به هر سطح متصل می شوند و حذف آن بسیار سخت است. در این مقاله برای شما راه کار از بین بردن این رسوبات را شرح داده اینم بهترین راه از بین بردن آنها استفاده از دستگاه های نرم کننده آب است.
چرا از بین بردن آب سخت کار دشواری است؟
اصطلاح آب سخت برای توصیف آب دارای مواد معدنی بالا استفاده می شود. در حالی که انواع بسیاری از مواد معدنی در آب وجود دارد، شایعترین آنها سدیم، کلسیم و منیزیم است. هنگامی که آب دارای سطحی بالایی از بی کربنات کلسیم و منیزیم است، رسوبات ناشی از آن در خانه بسیار افزایش می یابد. این ترکیبات بی کربنات حل شده هنگامی که درجه حرارت آب افزایش می یابد، رسوب می کند، بنابراین هر وسیله ای که آب در آن گرم می شود، مقدار مشخصی از آهک ایجاد می کند. از آنجا که آب گرم در سراسر خانه در حال چرخش است، لوله های آب خانگی و زیرساخت های آبرسانی خانه شما نیز ممکن است در طول زمان با مشکلاتی روبرو شود که می تواند باعث ایجاد آسیب به آنها شود. مشکلات کلی مرتبط با افزایش حجم رسوبات نگرانی بزرگی برای بسیاری از صاحب خانه ها ایجاد کرده است.
مشکلات ایجاد آب سخت که به راحتی قابل دیدن است
• رسوبات سفید ناشی از آن که بر روی وان حمام، شیرهای آب، سینک ها و میزهای اوپن باقی می ماند.
• کاهش راندمان جریان آب در کل خانه به دلیل رسوب آن در شیرهای آب
• امکان افزایش مسدود شدگی و بازگشت جریان در لوله کشی ها و راه آب های تخلیه آب
• انسداد جریان آب در شیر های آب، دوش های آب و یخساز های یخچال ها
• کاهش بهره وری از انرژی و عمر مصرفی ماشین های ظرفشویی، ماشین لباسشویی
• لکه های آب بر روی ظروف، لیوان ها و وسایل نقره
• پاک کردن صابون های مورد استفادهبه عنوان پاک کننده پوست، مو و لباس را سخت تر می کند
• افزایش هزینه های صابون آب و مصرف انرژی بیشتر
راه های درمان آب سخت
خوشبختانه چندین روش موثر برای حذف حجم رسوبات از خانه شما وجود دارد که شامل تکنولوژی های دستگاه های نرم کننده بدون آب نمک و نمک است.
دستگاه های نرم کننده آب بدون نمک، پیشرفت جدیدی در فن آوری دستگاه تصفیه آب است که شرایط تصفیه آب را بدون استفاده از نمک یا مواد شیمیایی خورنده ایجاد می کند. این سیستم ها از یک رسانه پیشرفته سرامیکی استفاده می کنند که به طور موثر مواد معدنی موجود در آب سخت بدون نیاز به احیاء، عقب انداختن یا مصرف برق جذب و خنثی سازی می کند. هنگامی که آب به سطح کاتالیزوری رسانه منتقل می شود، کلسیم و منیزیم به گرانول های سرامیکی متصل می شوند و به شکل کریستالی مقاوم در برابر رسوب تبدیل می شوند که دیگر به سطوح سخت متصل نمی شوند. این سیستم های بدون نمک با محیط زیست سازگارتر هستند، زیرا آنها نیازی به آب برای شستشو و برق برای کار کردن ندارند، نگهداری آنها آسان تر است و آنها 100٪ بدون نمک هستند و میتوانند جایگزین سالمی برای تکنیک های نرم کننده های آب به صورت سنتی باشند.
نرم کننده های سنتی آب از نمک و رزین های تبادل یونی برای حذف کلسیم و منیزیم از آب استفاده می کنند. این رزین ها در یک محلول سدیم پوشش داده می شوند و وقتی آب سخت در تماس با دانه های رزین قرار می گیرد، یون های کلسیم و منیزیم از محلول به محل فعال در رزین منتقل می شوند و در محلول با یون های سدیم جایگزین می شوند. این روند رایج ترین روش برای نرم کردن آب سخت است و نیازمند یک کنترل اتوماتیک با تایمری جهت بازسازی کارآمد آن و چرخه های برگشت شستشو است. در حالی که این سیستم ها نیاز به جایگزینی سدیم به طور منظم هفتگی دارند، آنها همچنین بهترین عملکرد حذف رسوبات را ارائه می دهند.
هر دو دستگاه نرم کننده با نمک و دستگاه تصفیه آب باعث کاهش میزان تولید رسوبات در خانه شما می شود و به شما کیفیت کلی بهتری را ارائه می دهد. امروزه با مقابله با آب سخت، شما یک سرمایه گذاری مهم در خانه خود ایجاد می کنید که برای سالها پول و زمان را برایتان پس انداز می کند.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.