تفاوت بین سیستم تصفیه آب POE و POU

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۷۲۳
اگر تا به حال در مورد تفاوت های اصلی بین POE (Point-of-Entry) و POU (Point-of-Use) در فیلترهای آب فکر نکرده اید، پس می توانید این مقاله را مطالعه نمایید تا در مورد تفاوت بین سیستم تصفیه آب POE و POU اطلاعاتی کسب نمایید . درک ویژگی های اصلی و عملکردهای هر دو سیستم، در واقع بسیار ساده است و به شما در انتخاب بهتر انواع گزینه های تصفیه آب خانگی در دسترس کمک میکند.
تصفیه آب در نقطه ورودی (POE)
این دستگاه تصفیه آب در محل لوله های اصلی آب در خط اصلی لوله ورودی آب به خانه نصب می شود. این نقطه ورودی معمولا در گاراژها قرار دارند، و سیستم های POE بیشتر در مقابل دستگاه های گرم کننده آب قرار می گیرند تا آب گرم و سرد تصفیه شده را به هر شیری در خانه برساند. به همین دلیل آنها به عنوان "فیلترهای آب کل خانه" شناخته می شوند، زیرا آب تصفیه شده را به تمام سینک ها، حمام، دوش، ماشین ظرفشویی، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و توالت می رساند و اساسا کل خانه شما را پوشش می دهد.
سیستم های POE توانایی ظرفیت بالا برای تصفیه دارند و می توانند تا چند هزار گالن آب را در روز تصفیه کنند. سایز آنها به طور معمول بزرگ است. این واحدها از انواع مختلف فیلتر کارتریج و تخته های رسانا استفاده میکنند تا عملا هر گونه آلودگی را از آب حذف کنند. ظرفیت و حجم بالای سیستم های POE نیز باعث می شود راه حل با دوامی برای خانه ها باشد و به دلیل نیاز کم مراقبت از آنها که نیاز به تعویض فیلترها در هر 5 تا 7 سال دارند گزینه مناسبی برای شما است. در حالی که فیلترهای کل خانه POE آب با کیفیتی را تولید می کنند، اما برای تولید آب بطری با کیفیت فوق العاده، مناسب نیستند. پس برای لذت بردن بیشتر از آب آشامیدنی، بهتر است یک دستگاه تصفیه آب مجهز به سیستم اسمز معکوس POU را نیز در خانه خود نصب کنید.
تصفیه آب در نقطه مصرفی (POU)
سیستم های تصفیه POU در یک نقطه اتصال آب که معمولا زیر سینک ظرفشویی و یا حمام است، نصب می شوند. این سیستم دارای ظرفیت پایین تری است که آب را در واقع در همان "نقطه" که از آن استفاده می شود فیلتر می کند. در حالی که آب تصفیه شده خروجی از POU می تواند به بیش از یک خروجی ارسال شود، تولید حجم کم آب در این نوع (20-100 GPD) باعث می شود که برای کاربردهایی در حجم کم مناسب باشد. بسته به اندازه منبع آن، برخی از فیلترهای POU تنها 3-6 ماه قابل استفاده هستند و سایزهای بزرگتر آن تا 1 سال نیز نیاز به تعویض ندارند. نمونه هایی از سیستم های POU شامل سیستم های اسمز معکوس (RO) و همچنین سیستم های تصفیه رسوب و کربن است. در حالی که اکثر این فیلترها ادعا می کنند که آب آشامیدنی با کیفیتی را تولید می کنند، اما بد نیست بدانید که تنها دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس آبی با بالاترین درجه کیفیت که برای نوشیدن مناسب است را تولید می کنند. به این دلیل که فقط سیستم های اسمز معکوس RO است که از فن آوری غشایی پیشرفته فوق العاده فیلتراسیون برای حذف 99٪ آلودگی آب و تولید آب آشامیدنی با کیفیت استفاده می کند.
POE + POU = تمام آنچه که شما برای تصفیه از یک دستگاه تصفیه آب نیاز دارید
خانواده هایی که به دنبال یک راه حل کامل تصفیه آب برای نوشیدن، حمام کردن و غیره می باشند، اغلب تصمیم به نصب ترکیبی از دستگاه تصفیه آب POE و POU برای تصفیه آب در کل خانه خود می گیرند. یک عمل معمول برای افرادی که از آب شهری استفاده میکنند شامل نصب یک فیلتر کربن ضدعفونی کل خانه POE در گاراژ برای حذف مواد شیمیایی و بو، به همراه یک نرم کننده آب برای کاهش رسوبات، و نصب یک سیستم اسمز معکوس POU در آشپزخانه برای آب آشامیدنی و پخت و پز است. افراد بسته به نیاز خود برای تصفیه آب می توانند از ترکیب انواع مختلفی از این دو سیستم استفاده کنند.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.