دستگاه تصفیه آب به روش جذب کربن

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۶۱۴
روش جذب کربن یک روش گسترده از فیلترهای آب خانگی در خانه است. به دلیل توانایی این روش برای بهبود شرایط آب با از بین بردن طعم و بوی ناخوشایند، از جمله بوی ناراحت کننده کلر استفاده از آن امروزه گسترش یافته است.در این مقاله به نحوه عملکرد انواع دستگاه تصفیه آب به روش جذب کربن اشاره خواهد شد . کربن فعال موجود در این دستگاه تصفیه آب به طور موثری بسیاری از مواد شیمیایی و گازهای موجود در آب را حذف می کند و در برخی موارد می تواند بر روی عملکرد میکروارگانیسم ها نیز موثر باشد. با این حال، نمی تواند عملکرد درستی بر روی جامدات محلول موجود در آب، سختی آب، و یا فلزات سنگین موجود در آب داشته باشد. تنها چند مورد از سیستم های فیلتر کربن برای حذف سرب، آزبست، کیست ها و کالیفرم موجود در آب مورد تایید قرار گرفته اند. در حال حاضر دو نوع سیستم فیلتر کربن وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایب هستند: کربن فعال گرانول و کربن بلوک جامد. این دو روش همچنین می توانند در کنار یک سیستم اسمز معکوس کار کنند تا یک دستگاه تصفیه آب کل خانه مناسبی را برای شما فراهم نمایند.
کربن فعال از مواد مختلف بر پایه کربن در یک فرایند با درجه حرارت بالا ایجاد می شود که موجب تشکیل یک ماتریس شامل میلیون ها منفذ و شکاف میکروسکوپی می گردد. یک پوند کربن فعال برای تصفیه آب در مکانهایی به وسعت 60 تا 150 هکتار مناسب است. منفذ ها ذرات میکروسکوپی و مولکول های بزرگ آلی را جذب می کنند، در حالی که سطح فعال شده آن، مولکول های آلی کوچک را جذب و یا حذف می کند.
توانایی یک فیلتر کربن فعال برای حذف برخی از میکروارگانیسم ها و برخی مواد شیمیایی آلی، به ویژه آفت کش ها، THMs (کالری جانبی کلر)، ترشیلاو اتیلن (TCE) و PCB ها بستگی به عوامل متعددی نظیر نوع کربن و مقدار استفاده از آن، طراحی فیلتر و میزان جریان آب، مدت زمان استفاده از فیلتر و انواع ناخالصی هایی که قبلا فیلتر شده اند، دارد.
فرایند جذب کربن توسط قطر منافذ در فیلتر کربن و میزان انتشار مولکول های آلی از طریق منافذ، کنترل می شود. میزان جذب به وزن مولکولی و اندازه طبیعی مولکولی بستگی دارد. بعضی از کربن های دانه ای به طور موثر کلرامین را حذف می کنند. کربن همچنین کلر های آزاد را نیز از بین می برد و همچنین از دیگر رسانا های دستگاه تصفیه آب که به اکسید هایی مانند کلر حساس هستند، محافظت می کند.
سیستم های تصفیه مبتنی بر کربن معمولا در ترکیب با سایر دستگاه های تصفیه آب استفاده می شود. قرار دادن کربن در ارتباط با دیگر اجزا یک اصل مهم در طراحی یک دستگاه تصفیه آب است.
مزایا و معایب روش جذب کربن
+ حذف موثر مواد آلی محلول در آب و کلر.
+ طول عمر (ظرفیت بالا) بالا.
- در طی زمان منجر به تولید مواد کربنی می شود.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.