اطلاعاتی درباره دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس

  • تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
  • بازدید : ۱۰۶۵
سیستم تصفیه آب به روش اسمز معکوس یکی از متداول ترین روشهای تصفیه آب می باشد . در مقاله ای که میخوانید اطلاعاتی درباره دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس خواهید خواند . دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس (RO) مقرون به صرفه ترین دستگاه برای از بین بردن 90 تا 99 درصد از تمام آلاینده ها است. ساختار نفوذ غشاء RO بسیار محکم تر از غشاهای UF است. غشاء RO قادر به حذف عملا تمام ذرات، باکتری و ارگانیکی بزرگتر از وزن مولکولی 300 دلتا (از جمله pyrogens) است. در واقع، تکنولوژی تصفیه آب به روش اسمز معکوس توسط بسیاری از کارخانه های تولید کننده بطری های آب استفاده می شود. اسمز معکوس زمانی رخ می دهد که راه حل هایی با دو غلظت متفاوت با یک غشای نیمه نفوذپذیر از یکدیگر جدا شوند. فشار اسمتیک آب را از طریق غشاء با شدت عبور می دهد؛ آب محلول غلیظ تر را تضعیف می کند و نتیجه نهایی تعادل آب غلیظ تر است.
در دستگاه تصفیه آب، فشار هیدرولیکی به محلول غلیظ تر برای مقابله با فشار اسمزی اعمال می شود. آب خالص از محلول غلیظ تر عبور داده می شود و در زیر غشا جمع آوری می شود.
از آنجا که غشاء RO بسیار محدود کننده است، آنها سرعت جریان آهسته ای را تولید می کنند. مخازن ذخیره سازی برای تولید یک حجم از آب تصفیه شده به زمان معقول مناسبی نیاز دارند.
غشاء فیلتراسیون همچنین شامل فرایند حذف یونی است. فقط حلال اجازه دارد تا از طریق غشای نیمه نفوذ پذیر RO به بیرون منتقل شود، در حالی که تقریبا تمام یون ها و مولکول های حل شده حفظ می شوند (از جمله نمک ها و قندها). غشاء نیمه نفوذ پذیر نمک ها (یون ها) را با یک عمل طبیعی شارژ حذف می کند: شارژ بیشتر برابر است با حذف بیشتر. بنابراین، غشاء تقریبا تمام (> 99٪) یون های پاورالن قوی یونیزه شده را حذف می کند، اما تنها قادر است 95٪ از یون های تک آوایی ضعیف یونیزه مانند سدیم را حذف کند.( برای درک بهتر شکل زیر را مشاهده نمایید)

اسمز معکوس در حذف بسیاری از ناخالصی ها از آب مانند جامدات محلول (TDS)، کدورت، آزبست، سرب و دیگر فلزات سنگین سمی، رادیوم و بسیاری از مواد آلی حل شده بسیار موثر است. این فرایند همچنین حذف آفت کش ها کلر و VOCs سنگین تر را نیز در بر خواهد داشت.
دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس و فیلتراسیون کربن فعال فرآیندهای مکمل هم هستند. ترکیب آنها باعث می شود که موثر ترین درمان در برابر وسیع ترین ناخالصی ها و آلاینده ها فراهم شود.
دستگاه تصفیه آب به روش RO یکی از مؤثرترین و کارآمدترین دستگاه ها برای تمیز کردن آب شیر است اگر سیستم به درستی برای شرایط تغذیه آب و استفاده از فرائرده های آبی تعریف شده باشد. RO نیز مطلوب ترین روش پیش گیری برای سیستم پرداخت آب است.
علاوه بر این، تصفیه آب به روش اسمز معکوس یک سیاست تضمینی در برابر پرتوهای هسته ای مانند پلوتونیوم رادیواکتیو یا استرانسیوم در آب آشامیدنی است. اگر کسی در نزدیکی یک نیروگاه هسته ای زندگی می کند، این یک راه اصلی برای اطمینان از این است که خانواده او از بهترین آب برای سلامتی خود استفاده می کند.
مزایا و معایب روش تصفیه در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس
مزایا:
+ به طور موثر، انواع مختلف آلاینده ها را تا حدی زیادی حذف می کند (ذرات، ذرات، میکروارگانیسم ها، کلوئید و غیر آلی محلول)
+ نیاز به نگهداری حداقلی دارد.
معایب:
- میزان جریان خروجی آن معمولا به مقدار مشخصی گالن آب در روز محدود می شود.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.