سایه شوم آنفلوآنزای نوع H۷N۹ روی انسان‌ها

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
  • بازدید : ۴۷۹
گزارش ها حاکی از آن است که سلامت مردم در برخی کشورها مانند چین در خطر است.
به گزارش خبرنگار ایانا، چه حسی پیدا می کنید وقتی از دکتر خود بشنوید که "شما به نوعی از ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دچار شده اید که به شدت کشنده است؟!" این مفهوم شاید برای من و شما که در ایران زندگی می کنیم، کمی غریب باشد، اما مردم چین، سال هاست که با چنین مفاهیمی آشنا هستند و با آن زندگی می کنند!
شاید باور نکنید، اما طبق اعلام خبرگزاری های چین، از سال ۲۰۱۳ تا اواخر ۲۰۱۷ یک هزار و ۲۰۰ نفر از چینی ها به آنفلوآنزای پرندگان از نوع H۷N۹ مبتلا شده اند که آمار مرگ و میر آنها نیز بالاست. به عنوان مثال ۴۱ درصد از ۴۶۰ نفری که بیماری آنها در سال گذشته تایید شد، از دنیا رفتند. البته شیوع گسترده این بیماری در سال ۲۰۱۳ مرگ ۳۶ نفر را رقم زد و بیش از ۵,۶ میلیارد دلار به بخش کشاورزی چین خسارت وارد کرد. این نوع از ویروس به شدت قابل انتقال بوده و به راحتی انسان را نیز درگیر می کند.
مقامات چینی به دنبال این اتفاق، بازارهای فروش مرغ زنده را بستند، واردات را ممنوع کردند و در بخش حمل و نقل طیور، از اعمال تدابیر شدید امنیتی و قرنطینه ای دریغ نکردند.
خوشبختانه به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران، این سویه از ویروس آنفلوآنزای پرندگان، راهی برای نفوذ به داخل مرزهای کشور ندارد.

خبرگزاری ایانا – 96/10/28

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.