نحوه تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
  • بازدید : ۹۸۲
این مقاله در مورد دستورالعملها و نحوه تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس نوشته شده است. مهم است که زمان تعویض فیلتر سیستم تصفیه آب آشامیدنی خود را بدانید، تا به صورت بهداشتی و مناسبی بتوانید از خدمات ارائه شده توسط این سیستم ها بهره ببرید. راهنمای گام به گام زیر به شما کمک می کند تا این اطمینان حاصل شود که این کار به صورت بهداشتی صورت گرفته است و خدمات مورد نیاز برای آن، توسط شما به درستی فراهم شده است.
آماده سازی اولیه جهت تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب:
1. اطمینان حاصل کنید که از کارتریج فیلتر مناسب با دستگاه تصفیه آب خود برای جایگزینی استفاده می کنید. اگر مطمئن نیستید حتما با پشتیبان دستگاه خود تماس بگیرید.
2. کارتریج فیلتر باید تا زمانی که برای نصب در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس آماده می شود در بسته بندی اصلی باقی بماند.
3. فردی که می خواهد عمل جایگزینی را انجام دهد باید قبل از انجام هر گونه کار عملیاتی برای جلوگیری از ورود باکتری ها به سیستم، دستان خود را با صابون و آب شست و شو دهد.
4. کیت خدمات سیستم RO می تواند کمک کند تا فیلترها را ساده تر جایگزین کنید و سیستم شما بهترین عملکرد خود را حفظ کند.
دستورالعمل استاندارد تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب
سیستم های اسمز معکوس استاندارد معمولا دارای 2-3 فیلتر عمودی هستند. برای تعویض آنها می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.
مراحل تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب:
مرحله 1: شیر تغذیه کننده آب ورودی به سیستم اسمز معکوس را خاموش کنید.
مرحله 2: شیر ورودی آب را در مخزن ذخیره اسمز معکوس ببندید. این کار معمولا با چرخاندن شیر آبی رنگ در بالای مخزن به میزان یک چهارم در جهت ساعت گرد انجام می شود.
مرحله 3: اگر شما یک خط ورودی از سیستم RO به یخچال و فریزر و یا یخ ساز خود دارید، دریچه آب ورودی به سمت یخساز را نیز قطع نمایید.
مرحله 4: دریچه سیستم RO را باز کنید و اجازه دهید که فشار موجود در سیستم تخلیه شود.
مرحله 5: یک سینی یا ظرفی را در زیر محفظه فیلتر قرار دادن تا آبی را که ممکن است در طول فرآیند تغییر فیلتر از دستگاه خارج شود را جمع آوری نماید.
مرحله 6: محفظه فیلتر عمودی را از کلاهک باز کنید و کارتریج فیلتر استفاده شده را از آن خارج کنید. اگر در خارج کردن محفظه فیلتر مشکل دارید، ممکن است نیاز باشد تا از یک آچار مخصوص فیلتر استفاده کنید.
مرحله 7: حلقه های O را به دقت بردارید و آنها را روی سطح تمیزی قرار دهید. حلقه های O را با یک حوله نرم تمیز کنید و آنها را برای وجود هر گونه برش و یا سایشی که ممکن است باعث شود که حلقه های O به درستی در محفظه خود قرار نگیرند بررسی نمایید. اگر حلقه های O به نظر آسیب دیده می رسد، حلقه های O را تغییر دهید.
مرحله 8: محفظه های فیلتر جدا شده را با استفاده از آب گرم و مقدار کمی صابون مایع شستشو دهید. مطمئن شوید که قبل از قرار دادن فیلتر جدید و اتصال مجدد محفظه ها، تمام صابون از محفظه فیلتر کاملا شسته شده است.
مرحله 9: حلقه O را به آرامی با یک روان کننده سیلیکون روان سازی کنید. حلقه O را به شیار O-ring محفظه فیلتر وارد کنید. مهم است که مطمئن شوید که حلقه O به درستی در شیار خود قرار گرفته است، زیرا این حلقه ها مانع از نفوذ آب بین محفظه فیلتر و کلاه ایمنی فیلتر می شود.
مرحله 10: فیلتر جدید را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که از طول مناسب با دستگاه شما برخوردار است. فیلتر جدید را از بسته بندی پلاستیکی یا کاغذی خود خارج کنید.
مرحله 11: فیلتر را در محفظه فیلتر به درستی قرار دهید و با دقت پیچ محفظه فیلتر را بر روی کلاهک فقط با دست محکم ببندید.
مرحله 12: شیر ورودی آب را باز کنید و سیستم را از نظر نشت آب بررسی نمایید.
مرحله 13: شیر آب دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس را فعال کنید. در عرض چند دقیقه، شما باید یک جریان ثابت مداوم آب و یا یک چکه سریعی را دریافت کنید، این به این معنی که فیلترهای جدید شما به درستی کار می کنند.
مرحله 14. اجازه دهید چندین گالن از طریق سیستم اسمز معکوس شما خارج شود اما شما هنوز باید شیر دریچه RO مخزن ذخیره آن را بسته نگه دارید.
مرحله 15: شیر ورودی را ببندید و دریچه مخزن را با چرخاندن سوپاپ آبی رنگ بالای آن به صورت ¼ در جهت عقربه های ساعت بچرخانید به طوری که دسته ی آبی موازی با لوله ی متصل به مخزن ذخیره سازی قرار بگیرد.
مرحله 16 : اگر مخزن ذخیره سازی خالی است، ممکن چند ساعت برای تکمیل کردن مخزن آب ذخیره زمان بگیرد. در هنگام پر کردن مخزن آب ذخیره، شما می توانید از آب استفاده کنید.
مرحله 17: زمانی که مخزن ذخیره پر شد شیر آب ورودی به یخچال و یخ ساز را باز کنید.
مرحله 18: سیستم شما اکنون برای استفاده مجدد آماده است.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.