تقدیر حجتی از کشاورزان و پاسخ ندادن به خبرنگاران

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
  • بازدید : ۳۸۴
وزیر جهاد کشاورزی که امروز از ظرفیت‌های مغفول بخش کشاورزی گفت و به خاطر موفقیت‌های متعدد در حوزه تولید محصولات کشاورزی با وجود محدودیت در منابع آب و خاک از کشاورزان تقدیر کرد اما حاضر به پاسخگویی درباره علت تاخیر برای اعلام نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی نشد.
به گزارش ایسنا، محمود حجتی که در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی شرکت کرده بود، اظهار کرد: با تلاش سربازان بی‌نام و نشان بخش کشاورزی که همان کشاورزان و بهره‌برداران و پرسنل زحمتکش این وزارتخانه در بخش‌های مختلف هستند توانسته‌ایم با وجود محدودیت‌های فراوان در منابع آبی ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در تولید محصولات مختلف سازگار با طبیعت و محیط زیست ایجاد کنیم. به عنوان مثال در ایلام ۳۰۰ هکتار که بیش از این امکان تولید و برداشت گندم در آن وجود نداشت به گل نرگس اختصاص پیدا کرده و حدود ۲۵ میلیون تومان در هر هکتار برای تولیدکننده درآمد ایجاد کرده است.
وی افزود: همچنین در بررسی‌هایی که چهار سال پیش توسط سازمان شیلات انجام گرفت، ظرفیت حداقل یک میلیون تن پرورش ماهی در قفس پیش‌بینی شد که به هیچ‌ ‌جا آسیبی وارد نمی‌کند. این در حالی است که کل صیادی کشور حدود یک میلیون تن تولید انواع آبزیان را برای کشور به ارمغان می‌آورد. این در حالی است که با پرورش ماهی در قفس که یک میلیون تن ارزیابی شده ظرفیت مغفولی مورد توجه قرار گرفته و فعال شده است.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال جاری ۱۶ هزار تن پیش بینی تولید ماهی در قفس صورت گرفته که در سال آینده به ۲۰ هزار تن و در سال پس از آن یعنی سال ۱۳۹۸ معادل ۵۰ هزار تن دیگر به ظرفیت ۱۶ هزار تنی امسال اضافه می‌شود و براساس برنامه شش توسعه تا پنج سال آینده این ظرفیت به ۲۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.
حجتی در حالی از تولیدات بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف تقدیر کرد که پس از گذشت بیش از ۱۴۲ روز هنوز نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعلام نشده و امروز در حاشیه این مراسم، حاضر به پاسخگویی به خبرنگار ایسنا نشد.
همچنین در ادامه حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی - مسئول دفتر مقام معظم رهبری - در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت‌های آیت‌الله عالمی در طول ۱۳ سال سابقه فعالیتش در وزارت جهاد کشاورزی، حکم مسئولیت حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی را به عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در این وزارتخانه قرائت کرد و گفت: امیدواریم که نماینده جدید معرفی شده با وزیر جهاد کشاورزی بتواند در کنار یکدیگر به مشکلات مردم رسیدگی کنند و اوضاع این وزارتخانه بهتر از گذشته شود.
وی افزود: مردم روز گذشته ثابت کردند که با حضوری پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن پس از ۴۰ سال هنوز پای آرمان‌های انقلاب و نظام ایستاده‌اند و در پاسخ به ندای رهبرشان به خیابان‌ها آمدند.
محمدی گلپایگانی افزود: گرچه مردم ممکن است مشکلاتی داشته باشند و از مسائلی گله‌مند باشند، اما هیچ جا سراغ نداریم که میان نظام‌های مختلف پس از گذشت ۴۰ سال هر ساله راهپیمایی و تجدید بیعتی پرشورتر صورت می‌گیرد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با انتصاب جدید صورت گرفته بتوان همدلی بیشتری بین این وزارتخانه و نمایندگی ولی فقیه صورت بگیرد و شاهد تقویت صادرات محصولاتی مانند گندم که به خودکفایی رسیده است باشیم و با کم آبی موجود بتوانیم بهترین استفاده را برای تولیدات کشاورزی ببریم.

خبرگزاری ایسنا – 96/11/24

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.