با بخشنامه وزارت اقتصاد، تولید کننده چای داغدار شد، وارد کننده تشویق

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
  • بازدید : ۶۰۲
با صدور دستورالعمل غیرکارشناسی و ناسنجیده وزارت اقتصاد چای ایران به طور کل نابود می شود.
اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایانا با ابراز تاسف شدید از اتخاذ تصمیم وزارت اقتصاد در حذف تعرفه واردات چای خارجی به کشور اظهار کرد: متاسفانه در حالی ماموریت سازمان چای کشور به خرید تضمینی چای داخلی از چایکاران و کارخانه های چای بسنده شده است که در کنار این روزمرگی ها وزارت اقتصاد با صدور دستورالعملی غیرکارشناسی و ناسنجیده تصمیمی می گیرد تا چای ایران به طور کل نابود شود.
وی با بیان این که بر اساس شواهد موجود، تلاش و اراده قابل ذکری برای ساماندهی صنعت چای ایران دیده نمی شود، گفت: با تصمیم اخیر وزارت اقتصاد دلالان چای می توانند به آسانی چای خارجی غیر ارگانیک را به ایران بیاورند و با سودهای ویژه، حیات ۶۰ هزار خانوار چایکار را نادیده بگیرند.
عباسی با یادآوری کاهش میزان تولید کاهش چای از ۲۷ هزار تن به ۲۲ هزار تن گفت: متاسفانه دولت به جای مدیریت و ساماندهی میزان تولید چای ایرانی، راهکار حذف تعرفه را اتخاذ می کند، بدون آن که ساختارهای تولید چای ایران را اصلاح و بهینه کند.
نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شاکله کلی دولت باید از این دست تصمیم های غیر کارشناسی و ضد تولیدی ممانعت کند، گفت: این در حالی است که با چنین تصمیم هایی در واقع واردکننده است که تشویق شده است، نه تولید کننده!
عباسی با بیان این که پیش از این چایکاران ایرانی ۷۰ هزار تن از ۱۰۰ هزار تن چای مصرفی کشور را تولید می کردند، اما حال با سیاست های در حال اجرا میزان چای تولیدی به حدود ۲۰ هزار تن در سال کاهش یافته است، تصریح کرد: البته از وزارت جهاد کشاورزی نیز به عنوان دستگاه متولی تولید که قاعدتا مخالف این تصمیم باید باشد، انتظار می رود هر چه سریع تر موضع رسمی خود را اعلام کند.
وزیر جهاد کشاورزی تابستان امسال در نامه خود به معاون اول رییس جمهوری ضمن اشاره به برتری‌های چای ایرانی از جهانگیری خواسته بود در جهت حمایت از تولید داخلی دستوری صادر کند تا کارمندان ادارات دولتی چای ایرانی بنوشند.

خبرگزاری ایانا – 96/11/29

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.