تا کی منتظر اقدام معاون اول رییس جمهوری برای چای ایرانی باشیم؟

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
  • بازدید : ۶۴۰
نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: چای ایران بازار هدف مشخصی ندارد و کارخانه داران چای معتقدند که چای پارسال آن ها فروخته نشده است!
ذبیح الله نیکفر لیالستانی، نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، امروز در گفت و گو با ایانا پیرامون تصمیم اخیر وزارت اقتصاد مبنی بر حذف تعرفه چای وارداتی گفت: متاسفانه بر خلاف شعارهای مطرح شده در دفاع از کشاورزی و کشاورزان، با دخالت دستگاه های خارج از مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، تولید کنندگان این محصول دچار آشفتگی شده اند.
وی با بیان این که متاسفانه هر چه تعرفه ها کاهش می یابد، واردات چای خارجی نیز آسان تر و راحت تر می شود، اظهار کرد: این در حالی است که کل تولید چای ایرانی ۲۰ هزار تن است و مصرف چای ۱۰۰ هزار تن؛ در حالی که چای ایران بازار هدف مشخصی ندارد و کارخانه داران چای معتقدند که چای پارسال آن ها فروخته نشده است!
نیکفر با بین این که بر اساس مصوبه قانون برنامه ششم اگر محصول کشاورز برای فرآوری خشک شود، جهت صادرات به آن ارزش افزوده تعلق نمی گیرد، گفت: این در حالی است که بر اساس بخشنامه وزارت اقتصاد، به واردات چای خارجی ارزش افزوده تعلق نمی گیرد و با این حساب چای وارداتی ۱۰ درصد هم ارزان تر از قبل وارد می شود.
این نماینده گیلانی مجلس با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی کشور چای خارجی مصرف می کنند، افزود: این در حالی است که بر اساس مکاتبه پیشین وزیر جهاد کشاورزی با دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، بنا بود تا طبق دستورایشان چای ایرانی در ادارات استفاده شود، اما امروز انواع برندهای چای خارجی در ادارات دیده می شود.
نیکفر در مورد نتایج رایزنی های نمایندگان گیلان با معاون اول رییس جمهوری در این مورد نیز اظهار کرد: بر اساس اظهارات نمایندگان ومعاون اول رییس جمهوری، منتظر اقدام ایشان برای حمایت از چای ایرانی هستیم.
وزیر جهاد کشاورزی تابستان امسال در نامه خود به معاون اول رییس جمهوری ضمن اشاره به برتری‌های چای ایرانی از جهانگیری خواسته بود در جهت حمایت از تولید داخلی دستوری صادر کند تا " کارمندان ادارات دولتی چای ایرانی بنوشند.

خبرگزاری ایانا – 96/11/29

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.