پرداخت خسارت به مرغداری های متضرر در آنفلوآنزای پرندگان

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
  • بازدید : ۶۰۲
رئیس اداره دامپزشکی گلپایگان گفت: نمونه های گرفته شده از لاشه ها مثبت بوده و ابتلای مرغ ها به ویروس آنفولانزای پرندگان تأیید می‌شود؛ طبق برنامه‌ریزی ها نیمه اول اسفند ماه سال جاری خسارت ها به مرغداران پرداخت می‌شود.
چند روز گذشته، تعدادی لاشه مرغ در زیر پل آجری گلپایگان رها شده و با وجود اخطار های فراوان در خصوص لزوم معدوم سازی بهداشتی مرغ های مبتلا به آنفولانزای پرندگان جهت جلوگیری از سرایت ویروس به سایر مناطق و مرغداری ها هنوز شاهد بی توجهی عده ای به این موضوع هستیم.
برای اطلاع از صحت و سقم موضوع و همچنین کسب اطلاعات جدید در خصوص پرداخت خسارت به مرغداری های متضرر گلپایگان، گفت‌و‌گویی را با مسعود غفاری، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گلپایگان، انجام دادیم که در ذیل می خوانید:
آیا خبر پیدا شدن لاشه های مرغ در پل آجری گلپایگان صحت دارد؟
بله، متأسفانه با وجود تذکر های فراوان به مرغداران باز هم شاهد رها کردن لاشه های مرغ های مبتلا به آنفولانزای پرندگان در منطقه بودیم.
هشت گونی لاشه مرغ تخم گذار زیر پل آجری رها شده بود که کارشناسان به محل اعزام و پس از نمونه گیری، با کندن گودال و ضدعفونی کردن، به صورت بهداشتی اقدام به دفن لاشه ها کردند.
آیا تلف شدن این مرغ ها بر اثر آنفولانزا اثبات شده است؟
نمونه های گرفته شده از لاشه ها مثبت بوده و ابتلای این مرغ ها به ویروس آنفولانزای پرندگان تأیید می‌شود؛ البته با گزارش به موقع مردمی و اقدام به موقع جهت معدوم سازی، مشکلی برای محیط و آن منطقه وجود ندارد.
موفق به شناسایی متخلفان شده اید؟
ما در حال بررسی واحد های شهرستان و حتی شهرستان های اطراف بوده و به صورت جدی در حال پیگیری موضوع و شناسایی متخلفان هستیم، اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده و پیگیری ها همچنان ادامه دارد.
بیشترین آمار ابتلا به آنفولانزا در بین واحد های مجوز دار یا بدون مجوز بوده است؟
واحد های مرغداری در گلپایگان به صورت کانون هایی نزدیک به هم بوده و وقتی چنین ویروسی وارد منطقه می شود قطعاً هر دو مورد را درگیر می‌کند اما در واحد های بدون مجوز بیشتر شاهد ابتلا بوده ایم.
آیا برنامه ای برای جلوگیری از فعالیت مرغداری های بدون مجوز در شهرستان وجود دارد؟
پرداختن به این مسائل در حیطه اختیارات شهرستان نبوده و تصمیم گیری ها در این خصوص باید از طریق استان و کشور انجام شود؛ در صورت تصمیم گیری اساسی در خصوص این ساختار و تعریف شدن یک روند برای ما، می توانیم واحد های شهرستان را سامان دهیم.
مرغداران از چه راهی باید پیگیر دریافت خسارت های خود باشند؟
روند پرداخت خسارت ناشی از معدوم سازی توسط جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد که در گلپایگان تمام کارهای پرداخت انجام شده و در اسرع وقت خسارت ها پرداخت می‌شود.
مبلغ پرداختی به خسارت دیدگان چقدر تعیین شده و در چه زمانی پرداخت می‌شود؟
میزان پرداخت خسارت بسته به تعداد معدومی و سایر اقلام معدوم شده متفاوت است.
اسناد مربوط به پرداخت خسارت در استان تأیید شده و بودجه در نظر گرفته شده برای این موضوع به محض ابلاغ به خسارت دیدگان اعلام می‌شود.
طبق برنامه‌ریزی ها نیمه اول اسفند ماه سال جاری خسارت ها به مرغداران پرداخت خواهد شد.

خبرگزاری آی تی پی – 96/12/2

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.