بیکاری 14 هزار نفر با تعطیل‌کردن مزارع پرورش ماهی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
  • بازدید : ۵۲۵
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: 14 هزار شغل در بخش آبزی پروری وجود دارد و عدم تخصیص آب به مزارع پرورش ماهی خوزستان به جز مسئله توقف تولید، به معنای بیکار کردن همه شاغلان این بخش است.
نبی‌الله خون‌میرزایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با تأکید بر اینکه مجتمع پرورش ماهی آزادگان تعطیل نخواهد شد، اظهار کرد: 14 هزار شغل در ‌این بخش وجود دارد و عدم تخصیص آب به مزارع پرورش ماهی استان به جز مسئله توقف تولید، به معنای بیکار کردن همه شاغلان این بخش است.
وی با اشاره به نامه سازمان آب‌ و برق به مجتمع پرورش ماهی آزادگان در خصوص ممنوعیت تخصیص آب به مزارع پرورش ماهی، افزود: با این سازمان در این موضوع در حال رایزنی هستیم تا حق‌آبه مزارع پرورش ماهی در سراسر استان برای سال بعد داده شود.
مدیرکل شیلات خوزستان با تأکید بر اینکه در این زمینه نباید عجولانه تصمیم گرفت، عنوان کرد: بخش خصوصی در این بخش سرمایه‌گذاری زیرساختی کرده‌ است و باید اقساط تسهیلات خود را بپردازد.
وی با بیان اینکه آبرسانی به کانون‌های ریزگرد موقت است، عنوان کرد: این کار در ماه‌هایی صورت می‌گیرد که مزارع پرورش ماهی آبگیری ندارند. اکنون فصل فروش ماهی‌هاست و به آب زیادی در ماه‌های آذر تا اسفند نیاز ندارند.
خون‌میرزایی با اشاره به اینکه برداشت آب برای کانون‌های ریزگرد از سهم فاز دو مجتمع صورت می‌گیرد، گفت: سهمیه آب فاز یک طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی و توافق‌نامه‌ای که در استانداری منعقد شد، محفوظ خواهد بود و همچنین طبق این توافق‌نامه در صورت بهره‌برداری از فاز 2 مجتمع، قطره‌ای آب به کانون‌های ریزگرد منتقل نمی‌شود.
وی با اشاره به دستور وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لزوم چاره‌اندیشی برای آبرسانی به کانون‌های ریزگرد، گفت: طبق این دستور باید به ایستگاه پمپاژ آب شیلات به عنوان یک منبع موقت نگاه شود.
خون‌میرزایی افزود: مؤسسه جهاد نصر برای تجهیز ایستگاه پمپاژ و لایروبی کانال آبرسان از ایستگاه پمپاژ تا مجتمع پرورش ماهی آزادگان سنگ تمام گذاشته و 4 یا 5 میلیارد تومان هزینه کرده است.
وی با بیان اینکه مشکل ریزگرد مشکل عام استان است، اظهار کرد: برای آبرسانی به کانون‌های ریزگرد با مشکل کاهش دبی آب کارون مواجه هستیم.

خبرگزاری فارس – 96/12/2

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.