شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان یک فاجعه ملی است

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
  • بازدید : ۳۵۸
علی ابراهیمی پاک عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت:شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان و حذف کانون‌های مرغ تخم‌گذار یک فاجعه ملی است که صندوق بیمه بدون حمایت دولت نمی‌تواند کاری از پیش برد.
علی ابراهیمی درباه آخرین وضعیت خسارت ناشی از آنفلوانزای حاد پرندگان به مرغداران، اظهار کرد: از ابتدای مهر تا کنون بیش از 215 میلیارد تومان خسارت به مرغداران وارد شد که 55 میلیارد تومان معادل 30 درصد غرامت تولیدکنندگان پرداخت و مابقی پس از تأمین منابع مالی توسط دولت در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
به گفته وی شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان و حذف کانون‌های مرغ تخم‌گذار یک فاجعه ملی است که صندوق بیمه بدون حمایت دولت نمی‌تواند کاری از پیش برد.
ابراهیمی‌پاک ادامه داد: مجموع بدهی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان ناشی از غرامت سال زراعی 95-96 را هزار و 100 میلیارد تومان اعلام کرد.
عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی از کاهش 30 درصدی اعتبار صندوق در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: اگرچه رقم پیشنهادی صندوق بیمه در بودجه سال آینده اعتباری بالغ بر هزار و 500 میلیارد تومان بود، اما رقم پیشنهادی دولت هزار میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با اعتبار هزار و 350 میلیارد تومانی، بیانگر کاهش 30 درصدی اعتبارات است که انتظار می رود در کمیسیون تلفیق این رقم اصلاح شود تا در صورت بروز حوادث، جبران خسارت کشاورزان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان – 96/12/5

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.